Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sende kommando til RPI for av/på skjerm


Anbefalte innlegg

Har satt opp en RPI zero W mot en 22" skjerm som viser DAKboard på kjøkkenet. Mine RPI kunnskaper er noe begrensede, avhenger av hva jeg googler meg frem til.

Foreløpig kjører den en cronjob som skrur av skjermen kl 2330 og på igjen kl 0630.

Siden jeg har full kontroll på når rommet er i bruk via HS3/Z-wave, så ønsker jeg å kunne skru av skjermen når rommet ikke har vært i bruk på 30 minutter f.eks. og hvis huset går i bortemodus osv. Når jeg prøver å google temaet så får jeg kun opp treff på hvordan koble til en PIR sensor på boardet som gjør jobben. Det ønsker jeg ikke da det ikke blir pent og jeg uansett har kontroll på om rommet er i bruk.

Noen som har noen tips til hvordan få til dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, iceball skrev:

Noen som har noen tips til hvordan få til dette? 

 

MQTT?

Evt så kan du ha en virtuell device i HomeSeer som du hentet statusen på via JSON-interfacet hvert 5. min. 

 

Du kan også sette opp en enkel webserver på RPi og når en URL blir accessert så kjører du scriptet for å slå av skjermen. Et event kaller så den URLen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.