Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

DanaLock v3 - erfaringer


ZoRaC

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, dialafc skrev:

1. Loggen over låse/åpne viser kun de 2 første gangene dette skjedde. Noen som har vært borti at den slutter å logge?

 

Funker fint her. Gjelder det både via Z-Wave og i appen (Bluetooth)? Låsen ellers virker normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dialafc skrev:

Bruker kun BT så langt. Ja, låsen fungerer ellers som den skal.

 

Oppgradert til siste firmware?

Ser min logger bare når det er gjort med appen, ikke med nøkkel/manuelt. Det er med appen du har låst opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ZoRaC installerte du låsen på en trioving 5116? Jeg kjøpte en v3 og ble overrasket da den ikke lot seg installere så lett. Har sett noen har 3D printet deler, men det var til en v2.

 

Takk for tipset om avklipt hageslange, det fungerte. Kontaktet  Danalock support og håper de oppdaterer sin FAQ.

Endret av Trygg
Problem løst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Trygg skrev:

@ZoRaC installerte du låsen på en trioving 5116? Jeg kjøpte en v3 og ble overrasket da den ikke lot seg installere så lett. Hår sett noen har 3D printet deler, men det var til en v2.

 

Ja, Intin tipset om en avklipt hageslange. Funker helt topp! :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, ZoRaC said:

 

Oppgradert til siste firmware?

Ser min logger bare når det er gjort med appen, ikke med nøkkel/manuelt. Det er med appen du har låst opp?

Testet nå, og ser den kun logger ved bruk av app. Kjenner dere til om det er mulighet for å få den til å logge hver gang den åpnes/låses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, dialafc skrev:

Kjenner dere til om det er mulighet for å få den til å logge hver gang den åpnes/låses?

 

Bare via Z-Wave... send en e-post til support og spør - det bør de jo kunne legge inn i en firmware oppdatering. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Låsen (v3 med Zigbee)  montert i en trioving 5116 brukte opp batteriet på en liten uke. Jeg hadde oppdatert til siste fw. Hva som er enda verre jeg står nå på utsiden av døren og låsen vil ikke åpne mwd nøkkel? Denne nå nok returneres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Monterte min DanaLock v3 for ca en uke siden.

Jeg har Assa 2002 sikkerhetslås, og monteringen gikk som en lek.

Værre var det med og få denne inn i Home Assistant med z-wave..

Først fikk jeg den inn som secure, men fikk timout på alle pakkene, så jeg resatte den til fabrikkinnstillinger (tabbe) og slettet den fra HA.

Viser seg at selv om man resetter så husker den at den er inkludert til en gateway visstnok, dette kom ikke fram i manualen, så etter og ha vært i kontakt med support så anbefalte de meg og kjøre ekskludering til tross for at gatewayen ikke "så" den.. 

Etter det samt og inkludert den med 30-40cm avstand til gateway samtidig som jeg kalte opp servicen lock.get_usercode så har den fungert perfekt ?

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, slippern skrev:

 

Hvordan fungerer twist assist hos deg etter oppdateringen?

Er mindre fornøyd med den nå, ikke alltid den reagerer lengre.

 

Enig! :( 

Den virket ikke i det hele tatt etter oppdatering, så måtte ta en ny kalibrering. Nå funker den fint på låse igjen, men må dytte nesten 1 cm for å låse opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ZoRaC skrev:

 

Enig! :( 

Den virket ikke i det hele tatt etter oppdatering, så måtte ta en ny kalibrering. Nå funker den fint på låse igjen, men må dytte nesten 1 cm for å låse opp...

 

 

Heh ja min var helt død, selv etter mange forsøk på og slå den av og på, så virket den ikke.

Kalibrerte den på nytt nå nettopp, og da våknet den til live.. Men som du skriver, må dytte/vri den mye nå.. Den var mer følsom før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra den ikke er så følsom som før. For før var man jo bare såvidt borti så låse døren seg når folk gikk ut som var litt borti. 

 

Ikke opplevd at den er tregere over zwave. Prøvd heal på nodene som er nærmest og den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gikk tom for batteri etter knappe 2 måneder. Kontaktet Danalock support og de sa at det var alt for lite. De sender nye batteri, og kunne ikke se noen anen grunn at det måtte ha å gjøre med oppsettet mot Samsung SmartThings. Tenkte jeg skulle kjøre en periode uten kobling mot SmartThings. Det var da snakk om at jeg måtte kjøre exclude pairing fra Danalock. Problemer er bare at i SmartThings appen er det ikke noe exclude for Zigbee, det er kun for Z-Wave. Noen som kjenner til hvordan dette fungerer? Tenker å unngå at Danalock forsøker å koble seg til huben når den ikke er på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, dialafc skrev:

Min gikk tom for batteri etter knappe 2 måneder.

 

Har hatt min i et par mnd - batteriindikatoren har knapt endret seg. 

 

Det var et parti Danalock med defekte batteri, men det er en stund siden og gjaldt kanskje bare BTZE-versjonen:

 

Tror de fleste her har Z-Wave-utgaven og ikke ZigBee...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lett over 1 år batteritid på de jeg har. Må være dårlige batteri som har stått i eller at du har satt opp Zwave polling? Da blir det fort tomt for batteri. Noder på batteri skal det ikke brukes på og helst ikke på andre noder heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.