Gå til innhold
  • Bli medlem
Helgemor

Yale Doorman

Anbefalte innlegg

Vurderer en smartlås også (står mellom Yale og Danalock).  Jeg ser ingen integrasjon for Yale Hub i Homeassistant....merklig, har den ikke noe API? noen som vet..  skybasert løsning er helt uaktuelt :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 18.12.2018 den 10.55, E2K skrev:

Ja, det kan se ut til at dei gjør det med vilje, for å "tvinge" kunder til å bruke Verisure, eller den nye Yale-gatewayen. Skal se om eg orker å bruke meir tid på det.

Har satt inn Verisure og bruker det til daglig. Kunne gitt mitt system tilgang til dei via Verisure-API, men ønsker ikkje at mitt system skal ha tilgang til min Verisure-konto via noen sin Git-kode. Har også kjøpt ein ID Lock 101, som eg veit støtter Z-Wave, men usikker på om eg skal montere den, sjølv om den virker mye meir solid, og støtter alle RFID-nøkler (mens Doorman kun støtter Yale sine til 200 kr stk.).

IDLock var det jeg også ville ha, men etter en del research ser det valget ut til å være lett, disse har visst veldig mye feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden, nixer skrev:

IDLock var det jeg også ville ha,

Fortsett med det. Veldig fornøyd med mine. :)

Det var litt batteriproblemer på en, men fikk ny front og etter det har de vært supre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Moskus skrev:

Fortsett med det. Veldig fornøyd med mine. :)

Det var litt batteriproblemer på en, men fikk ny front og etter det har de vært supre!

Vet ikke, et par montører ville ikke en gang ta oppdrag med de (pga mye feil) ..lover ikke godt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, nixer skrev:

Vet ikke, et par montører ville ikke en gang ta oppdrag med de (pga mye feil) ..lover ikke godt. 

Slike sutrepaver finner man tydeligvis overalt. Finnes mange elektrikere som ikke vil montere Fibaro Dimmer 2, men heller selge xComfort til en sannsynligvis høy avanse...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Moskus skrev:

Slike sutrepaver finner man tydeligvis overalt. Finnes mange elektrikere som ikke vil montere Fibaro Dimmer 2, men heller selge xComfort til en sannsynligvis høy avanse...

Nei, virket faktisk ikke slikt..hadde veldig greie priser det andre han solgte.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da velger du selv. Jeg har gode erfaringer med IDlock. Naboen har elendige erfaringer med Doorman.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og, sånn for ordens skyld: Jeg har gode erfaringer med mine 4 Yale. De gjør jobben helt greit. Batteriet varer et år og alle er lykkelige. Med node-red-komponenten har jeg oversikt til og med over den ene som må ha spesiell tilgangsstyring. Det er en student/hybelinngang. Der har jeg absolutt ikke overvåking, men dersom studentene har glemt å låse så får jeg varsel på telefonen etter 5 minutter. Noe som gir litt trygghet.

Sent from my iPad using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Moskus skrev:

Da velger du selv. Jeg har gode erfaringer med IDlock. Naboen har elendige erfaringer med Doorman.

Valgets kvaler.... :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til syvende og sist er det jo slik at du sannsynligvis kommer til å oppdage at begge gjør samme jobben: De låser døra. ;) 

Det jeg liker med Z-wave låser er at det er en direkte kobling mot smarthushjernen. Jeg kan fremdeles låse opp døra fra smarthuset selv om internett eller en eller annen server har problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, Moskus skrev:

Til syvende og sist er det jo slik at du sannsynligvis kommer til å oppdage at begge gjør samme jobben: De låser døra. ;) 

Det jeg liker med Z-wave låser er at det er en direkte kobling mot smarthushjernen. Jeg kan fremdeles låse opp døra fra smarthuset selv om internett eller en eller annen server har problemer.

Ja, jeg har ca 40 noder med zwave, så vil jo helst ha det inn her og ikke en "dings" (hub) til,   Derfor sitter doorman løsningen litt langt inne,....

> De låser døra.

Forhåpentligvis låser de opp døra også... ! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 timer siden, nixer skrev:

Forhåpentligvis låser de opp døra også... ! :D

Det seier såga intet om. 🤣

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider