Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Innkjøp av Philips Hue


mosfet

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg er ny her. Har nettopp bestilt en del Z-wave-utstyr og satt opp Domoticz i en VM på ESXi-serveren min. Har koblet til en UZB1-stick. Grunnen til Domoticz er egentlig lav brukerterskel, for å dyppe tærne forsiktig til å begynne med. Kan godt hende jeg går over til noe annet senere. Er det noen som har begynt med Domoticz, som har byttet til noe annet?

 

Så i mens jeg venter på leveransen, kjøpte jeg et Philips Hue White Ambiance starter kit. Veldig fornøyd så langt, og har koblet opp Hue Bridge i Domoticz. Nå som jeg har fått smaken på smarte pærer, ønsker jeg (selvfølgelig) å bytte samtlige pærer i huset. Det er snakk om en del pærer, og jeg har ikke tenkt til å ta alle på en gang. Noen blir nok en Z-wave dimmer isteden og/eller LED-strips.

 

Uansett, hvordan kan man handle Philips Hue pærer rimelig? Handle fra utlandet? Kjøpe startpakker?

 

Jeg ser det er omtrent lik pris på ei Hue White Ambiance-pære, som på en Z-wave dimmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de fleste stedene i huset, så trenger du ikke den mest fancy HUE pæren. Jeg har et par Philips HUE som har alle farger, men på de fleste steder bruker jeg de andre Philips pærene til 169kr i butikk. De kan jo også dimmes, Da blir det ikke så kostbart.

 

Mtp strømforbruket + levetiden så er det en grei invistering tror jeg.

 

Hvor ofte vil du ha stua\kjøkkenet helt rødt eller grønt? :P

Endret av Merko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pærene til 169 kr er jo en no-brainer. Disse vil jeg bruke i utelysene, samt steder som ikke er oppholdsrom. White Ambiance-pærene har ikke farger, men kan justere fargetemperaturen innenfor det gule spekteret. Var veldig i tvil om jeg "trengte" dette da jeg kjøpte startsettet, men etter å ha prøvd litt forskjellige moduser så ser jeg helt klart fordelen med å kunne justere litt på fargetemperaturen, kontra bare dimming.

 

De pærene med en milliard-trillion farger koster litt mer enn white ambiance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det disse?

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/belysning/HUEAMBE27/philips-hue-lyspare-hueambe27

 

Kan sjekke muligheten for en grei pakkedeal om du skal ha mange :) Jeg skal iallefall bestille inn en del selv til meg selv. Litt usikker om jeg behøver den typen eller om jeg skal gå får den billige varianten.

Endret av Merko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Merko said:

Er det disse?

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/belysning/HUEAMBE27/philips-hue-lyspare-hueambe27

 

Kan sjekke kosten på dem til mandag, så se om jeg kan ordne en grei pakkedeal om du skal ha mange :) Jeg skal iallefall bestille inn en del selv til meg selv. Litt usikker om jeg behøver den typen eller om jeg skal gå får den billige varianten.

 

Jepp, det er den pæra jeg tenker på.

 

Har du mulighet til det, så hadde jeg satt stor pris på det! Ser at det er en Power-buy-kategori her på forumet. Hvis det ikke er du som personlig fikser en deal, så kanskje det er flere som ønsker å gå sammen og lage en større ordre (=enda bedre pris?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, du må gjerne lage en tråd der, så se om det er flere som vil ha.

 

Powerbuy er moro.  :)

 

Er ansatt i Elkjøp, så skal gjøre det jeg kan for best mulig deal :)

Ved forige "powerbuy" skulle en kamerat jeg kjenner over IRC ha opp mot 700 mobiler. Han sparte noen tusenlapper for å si det sånn ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, ZF- said:

White Ambiance koster kr. 299,- hos NetOnNet. De har også gratis frakt. 

https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/smartehjem/philips/philips-hue-white-ambiance-9a5w-e27/231554.12173/

 

Jaggu har du rett!

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3715522

 

Jeg avventer en Powerbuy til @Merko sjekker om det er mer å hente på å kjøpe flere sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke noe om det, men kan man bruke impulsbryter på Hue? Sånn at pæren alltid har strøm og kan styres fra HomeSeer, men at man da også kan slå av/på

med bryteren? Aeonlabs sine kan vel det, men de har vel veldig kaldt lys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ZoRaC skrev:

Jeg finner ikke noe om det, men kan man bruke impulsbryter på Hue? Sånn at pæren alltid har strøm og kan styres fra HomeSeer, men at man da også kan slå av/på

med bryteren? Aeonlabs sine kan vel det, men de har vel veldig kaldt lys...

 

Kan ikke se hvordan det skal kunne fungere uten å gjøre endringer på ledningene inne i veggen. Setter du inn en impulsfjær vil den bare få strøm sålenge knappen er holdt inne og miste strøm når knappen slippes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, GeneralVirus skrev:

 

Kan ikke se hvordan det skal kunne fungere uten å gjøre endringer på ledningene inne i veggen. Setter du inn en impulsfjær vil den bare få strøm sålenge knappen er holdt inne og miste strøm når knappen slippes.

Nei, man setter fjøren på "av"-siden, slik at den alltid har strøm, men mottar "av-impulser". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ZoRaC skrev:

Nei, man setter fjøren på "av"-siden, slik at den alltid har strøm, men mottar "av-impulser". 

Nå har jeg ikke prøvd Hue selv, men noe de fleste reviews av Hue trekker frem som en stor svakhet er at du er avhengig av å ha lysbryteren på for at den skal fungerer. Har prøvd å google litt og ikke funnet noe som tilsier at det vil fungere med "av-impulser". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.8.2016 klokken 15.59, mosfet skrev:

 

Jaggu har du rett!

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3715522

 

Jeg avventer en Powerbuy til @Merko sjekker om det er mer å hente på å kjøpe flere sammen.

Beklager.

blir vanskelig og få gjort noe med den prisen ja :(

 

Kunne ha matchet netonnet, men da blir det mer eller mindre 0 fortjeneste . :(

Endret av Merko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet en haug med white ambiance-pærer. I tillegg trengte jeg 3 GU10-pærer, så da tenkte jeg å være lur å kjøpe et start-kit med 3 stk GU10 og en bridge. Dette er billigere enn å kjøpe 3 stk GU10-pærer løst. Når jeg prøver å legge til GU10-pærene til den eksisterende Hue Bridgen min, så finner den ikke pærene. Mistenker at pærene i start-kittet er låst til Hue Bridgen som fulgte med i startpakka.

 

Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/13/2016 at 17:42, ZoRaC said:

Jeg finner ikke noe om det, men kan man bruke impulsbryter på Hue? Sånn at pæren alltid har strøm og kan styres fra HomeSeer, men at man da også kan slå av/på

med bryteren? Aeonlabs sine kan vel det, men de har vel veldig kaldt lys...

On 8/14/2016 at 07:17, ZoRaC said:

Nei, man setter fjøren på "av"-siden, slik at den alltid har strøm, men mottar "av-impulser". 

 

On 8/14/2016 at 12:31, GeneralVirus said:

Nå har jeg ikke prøvd Hue selv, men noe de fleste reviews av Hue trekker frem som en stor svakhet er at du er avhengig av å ha lysbryteren på for at den skal fungerer. Har prøvd å google litt og ikke funnet noe som tilsier at det vil fungere med "av-impulser". 

 

Tja, dette ville kanskje vært mulig med en event med JowiHue HomeSeer PlugIn, men den blir ganske så kronglete, og det blir en delay. Dersom det ikke går, kunne kanskje han som lager pluginen vært behjelpelig, han er forekommende. Det burde være en smal sak. Det fins allerede en funksjon for å gjenopprette lysstyrke/farge/fargetempereatur når pæren kommer online igjen.

 

Men, ja, detter er den store svakheten med Hue. Jeg bruker Hue på steder der det uansett er automatisk styring eller av/på er syncet med en f.eks. en z-wave bryter.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.