Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Jørgens Home Assistant forsøk


sjoseth

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Evelen skrev:

Hvis du ordner deg root tror jeg du kan løse det enkelt med en slik app:

 https://play.google.com/store/apps/details?id=com.slash.batterychargelimit&hl=en_IN

 

Alternativt bruke commands via f.eks tasker, men det er kanskje noe modellspesifikt.

 

Takk for tipset!

 

Rootet og la inn appen for et par dager siden, men våknet til svart skjerm i dag morges... Tableten registerer at USB-kabelen står i og kobler ut, som igjen overstyrer appen. Det hjelper ikke å ta ut adapteret fra støpsel eller usb-kabel i adaptersiden, det må ut-inn fra tableten. Skal prøve med en automatisk reboot  f.eks. hver natt og se om det resetter noe som tydligvis er en timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
10 timer siden, Olen skrev:

Ser litt på en lignende tab.  Hvordan gikk etterforskningen med automatisk reboot av padda hver natt?

 

Hei, det endte med mye kløning og en løsning som fungerer 90%.

 

Endte med:

- Rootet brett

- App for automatisk reboot hver natt (løste ladeproblematikk)

- Tasker for å starte WallPanel med en 4 min forsinkelse etter reboot

   (WallPanels egen autostart on boot var for kjapp og prøvde å koble til hassio før Wifi'en var tilkoblet, resulterende i en connection refuses side, se mer her; https://github.com/thanksmister/wallpanel-android/issues/97)

- Jeg har montert tableten med PadTab 2, de fungerer veldig bra:

https://www.ebay.com/itm/PadTab-2-The-Original-Damage-Free-Universal-iPad-Wall-Mount-Tablet-Dock-System/183512691436?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

 

 

Dette fungerer, men ca. 1 dag i uken har tableten minimert WallPanel-appen.. Den kjører men ligger i bakgrunnen, må bare hente den frem. Kan sikkert fikses på en måte, men ikke studert det nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk.

 

Det er så utrolig irriterende at sånne tilsynelatende _helt_ trivielle ting som å ha en pad stående på skal være så vanskelig...

Jeg hadde en sånn billigpad fra Kina stående i gangen i en del år, og den funka bra lenge, inntil den døde. Den fikk jo ikke oppgraderinger av OS og sånt, så den var vel hullete som en sveitserost, men den klarte i alle fall å være tilkobla strøm 24/7 og vise en webside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Huawei Mediatab T3 10 hengende på veggen. Jeg opplever ikke noen problemer med dette. Laderen er koblet til en wall-plug, så jeg bryter strømmen til den på natta og når vi drar bort. Bruker Tasker til å åpne apper (HSTouch og en fotoslideshow-app), samt justere lysstyrke på skjermen når strøm kobles av/på. Har ikke rootet heller. 

 

Edit:

Jeg bruker også PadTab 2! :)

Har et feste hengende over badekaret også, så kan jeg ta med den som TV og henge opp der ved behov. ;) 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte egentlig å ha en på hytta, for to ting

 

a) Overvåke solceller og batterier.  Av en eller annen grunn har disse solcelle- og batteriprodusentene bestemt seg for at bluetooth er supert, så man kan kun sjekke status når man er innafor BT-rekkevidde, og kun med deres egen app.  Og ingen av de jeg har funnet har noen måte å "relaye" BT-infoen til wifi eller 4G eller whatever.  Så jeg tenker at jeg setter opp en pad som overvåker dem, med produsentenes egen app, og installerer f.eks. teamviewer på den så jeg i alle fall kan se infoen remote - selv om jeg helst skulle hatt den inn i et ordentlig overvåkningssystem.

 

b) Dele ut wifi fra 4G - siden den likevel henger der og kan være 4G-oppkobla uansett.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Olen skrev:

Og ingen av de jeg har funnet har noen måte å "relaye" BT-infoen til wifi eller 4G eller whatever. 

 

Det kan du løse med Tasker. :) 

Ha solcelleappen åpen når du ikke er på hytta og hent ut verdier fra skjermbildet som du kan sende til smarthuset ditt via MQTT, e.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.