Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ID Lock 150 lese ut pin index og RFID index


Julius

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har endelig fått meg smartlås :D ID Lock 150. Fikk inkludert den i HS greit, og har nå en event som heter Access Control Notification, og jeg får disse eventene nå døren låses igjen og opp. Men hvor er pin indexen som skal komme med (fra z-wave docen til id lock);

The value of para1 refers to User ID of User PIN (User PIN 1 ~ 10 = 0x3C ~ 0x45)

I loggen til HS ser jeg:

 

Access Control Notification Set to NOTIFICATION for type Access Control Notification, Event: Notification Event Exception: Index was outside the bounds of the array.

 

Da tenker jeg at noe er satt opp feil her:

image.thumb.png.09475812ad13626c8d23aa71dd53a814.png

 

Burde ikke den range entrien plukket dette eventet opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0x3C er 60 og 0x45 er 69. 

Kan jo være verdt et forsøk å endre range til f.eks 21-9999999 og se om det utgjør noen forskjell (men det regner jeg med noen allerede har prøvd da...). 

 

Ta evt også vekk «value offset». 

 

Ellers kommer det vel en fix etter hvert, håper jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forsøkte å legge in ranger som skulle dekke det meste. Jeg antok først at dette måtte være problemet pga den feilen jeg fikk i loggen, men den gang ei. Var ikke noe forskjell... 

 

Om jeg legger in 6 i lista får jeg statusen, men ikke pin index.

Endret av Julius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, iceball skrev:

Fungerte i FutureHome, nå må jeg bruke en dør/vindu sensor unødvendig for å vite dette.

Hadde de brukt vanlig binær-protokoll (låst/ulåst for låsen og åpen/lukket for døren) så hadde dette gått glatt i alle systemer.

 

Det er mulig at V2 faktisk finnes, men de eneste stedene jeg har sett det er ifm IDlock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Moskus skrev:

Hadde de brukt vanlig binær-protokoll (låst/ulåst for låsen og åpen/lukket for døren) så hadde dette gått glatt i alle systemer.

Vet...kanskje om alle klager, så tar de "en ThermoFloor" og faktisk endrer deler av z-wave oppbyggingen (ref. Z-wave Thermostat)

 

Ser faktisk ut som det finnes V4:

http://zwavepublic.com/sites/default/files/command_class_specs_2017A/SDS13548-5 List of defined Z-Wave Command Classes.pdf

 

Mer om CC Door Lock, men jeg ble ikke helt klok på dette.

http://zwavepublic.com/sites/default/files/command_class_specs_2017A/SDS13781-5 Z-Wave Application Command Class Specification.pdfimage.thumb.png.b25bd2062d8558c5914d1c2cb74c0d2d.png

image.thumb.png.65c43cc24bd2459e7e74b4cd39fc7f0b.png

image.thumb.png.bda6c3c82f2e01ae0debb41b323a4d65.png

image.thumb.png.b25bd2062d8558c5914d1c2cb74c0d2d.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent feil det også...

 

Denne tråden fikk meg til å purre opp status på feilmeldingen jeg sente ID Lock angående disse feilene. Her er svaret jeg fikk i dag:

Vi jobber med å finne en løsning på batteri status problemene.

Z-Wave modulen til ID Lock følger Z-Wave protokollen. Selv om Z-wave protokollen dekker mange områder, må det fortsatt tilpasninger av produktene i systemet eller gatewayen for at en skal ha tilgang til alle funksjoner.
Det er opp til produsent av gateway eller system og legge inn ID Lock i sitt system. Altså har vi gjort det mulig å legge inn og endre brukerkoder, men det er ikke tilrettelagt for dette i Homeseer's systemer.

Vi har startet integrasjon av ID Lock 150 hos Homeseer så dette kommer nok snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Hillmar skrev:

Vi har startet integrasjon av ID Lock 150 hos Homeseer så dette kommer nok snart.

Det var i det minste en god nyhet.

 

Samtidig så er det litt rart at mange andre produsenter klarer å lage låser der koder og brikker kan endres fra HomeSeer og andre systemer, samt at notifikasjoner blir mottatt og tolket riktig. Med Z-wave. Helt uten at det trengs spesialhåndtering.

 

Det er jo tross alt styrken til Z-wave over Zigbee... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.