Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

noen her som har hitch?


Anbefalte innlegg

er på jakt etter info om hitch.

som i forum eller lignende.

fikk det fra altibox i går og lurer på om det kan funke for meg.

 

er på jakt etter ting som kan passe for hitch på nettet ikkje  bare di fire tinga di har på nettbitikken.

 

er det event noe annet system som er like enkelt å sette opp?

kunne tenkt meg pærer,sensorer, stikkontakter og lignende i mitt system.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, ingevel skrev:

fikk det fra altibox i går og lurer på om det kan funke for meg.

Det er mest et spørsmål om hva du ser for deg at du skal få til. :)

 

Hitch bruker Zigbee og et par wifi-protokoller, men ikke Z-wave. Det er vanvittig synd.

Og det ser ikke ut som om Zigbee-støtten er generell, så du er nok fort låst til det utstyret de støtter (og selger).

 

Etter mitt syn så finnes det bedre smarthusplattformer... ;) 

 

Hva presenterte selgeren som den store fordelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vel mest at eg fikk 500/500 linje eg tok det. 

fikk ein start pakke på kjøpet med ein stikkontakt og ei lyspære.

 

eg og tenkte at zigbee var bra,(såg bla at xiaomi hadde ziggbee med rimelige "ting", men såg at xioami ikkje vart støttet.

 

eg kan godt bytte til noe annet eg fikk litt blod på tann.

 

Det eg ser for meg er stikkontakter og brytere, pærer, temp sensor, dør magnet og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Hei! Jeg har brukt Hitch i et år nå. Har koplet til en haug med dingser, inklusive Philips HUE (via bridgen),Logitech Circle kamera, NEST, Osram/Lightify,  Sonos og Netatmo værstasjon. I tillegg diverse enheter som bevegelsessensorer, magnetkontakter, stikkontakter og røykvarslere. App på norsk, både til Apple og Android. Automatisert massevis av lys, varme i kaninburet osv, samt at det jo er en god alarm både mot innbrudd og brann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.