Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Enda en Altibox-tråd, denne gang med Zyxel USG brannmur


Anbefalte innlegg

Fått ny linje fra Alitibox, med FMG (uten mediakonverter - fiber rett inn i FMG) og Huawei Q22 tvboks. Har allerede en Zyxel USG110 Firewall. Tenker da at med FMG i bridgemode, LAN1 (TV) fra FMG inn på WAN1 på Zyxel, LAN3 (Internet) fra FMG inn på WAN2 på Zyxel så burde det være mulig å få både TV og Internet ut på LANet fra Zyxel-brannmuren?

 

Er ikke nettverksmann men er ikke helt på bærtur heller...:)

 

Ser at det har vært greit å få til for de som har mediakonverter, men det har jeg altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye svar her enda, så jeg fikler litt videre. Har satt FMG i vanlig modus igjen og koblet WAN på Zyxelboksen inn på en av LAN-portene på FMG. Internet fungerer fint. Da skulle det vel i teorien fungere med TV også, men det gjør det ikke... Er det noe som må åpnes i brannmuren på Zyxel for å få TV til å spille? Noe ruting som må på plass?

 

Koblet Q22 rett i FMG, der fungerer den fint så det er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er støtte for IGMP, så det er greit.

 

Nå fant jeg faktisk en mediakonverter fra et tidligere Altiboxabonnement i huset, så da er FMGen ute av bildet igjen. Ikke at det funker noe bedre for det...:)

 

Får mange slike i loggen, hvilket indikerer at noe mangler (192.168.1.12 er (nok) TV-dingsen):

 

 

Screen Shot 2018-09-11 at 21.27.36.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.