Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Luxaflex Powerview


Moskus

Anbefalte innlegg

Ser ikke urimelig ut. Fikk en pris (i dag faktisk) på et vindu til 2,2x2,1 m til ca. 9800 kr.  Motorer koster jo litt, men ikke sammenlignet med f.eks. Somfy.
Det blir hub, og etterhvert en plugin da? [emoji16][emoji106]
Top down, Bottom up?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28/09/2018 at 15:16, bio said:

Fant dette i en amerikansk spec.

 

image.png.38e528c7889d32f21c3b65e487f7ecfb.png

 

Fikk tips om denne strømforsyningen. Kan forsyne opptil 4 motorer med strøm, og med litt planlegging av trekkrørene er det mulig å slippe unna det å måtte bruke én adapter pr. motor.

ps-18-300-3d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ble bra her med Luxaflex og ingen synlige ledninger. WAF var lav etter innkjøp pga pris, men steg igjen når det ble montert.

 

OpenHAB 2.3 har bug i powerview-bindingen, den er fikset til 2.4 (som ikke er sluppet) - men så oppdaget jeg at Duette-gardinen ikke er støttet, dvs. OpenHAB 2.4 klarer ikke styre den øverste skinna, kun den nederste. 

 

Pga. bug i 2.3 lagde jeg meg min egen kobling med MQTT mot Powerview-hub'en i Python. Denne vil virke for alle andre uavhengig av OpenHAB, men krever litt ad-hoc skreddersøm. I tilfelle noen trenger det (Når OpenHAB bare snakker MQTT mot mitt eget Python-script så omgår jeg hele bug'en og også Duette-begrensinngen - hadde jeg vært bedre i Java hadde jeg nok heller fikset OpenHAB enn å gjøre det omigjen i Python..)

 

Åpner seg i topp om morgenen. Lukket på husalarm er på siden det er vinter, og disse isolerer godt. Åpent på dagtid når vi er hjemme. Åpen kun øvre halvdel om kvelden for å minske innsyn.

1926478815_2018-12-1121_59_07.thumb.jpg.6f7cdf976f4bc4612cb8ac73ba1d97a7.jpg

 

Endret av berland
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, berland skrev:

Åpner seg i topp om morgenen. Lukket på husalarm er på siden det er vinter, og disse isolerer godt. Åpent på dagtid når vi er hjemme. Åpen kun øvre halvdel om kvelden for å minske innsyn.

Tror du oppsummerte mine planer ganske bra! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
  • 1 år senere...

Noen nye erfaringer her?

 

Er kjempehappy etter 3 mnd. bruk, men via ifttt er det fryktelig ustabilt.

 

Ifttt ser det er trøbbel med Homeseer, men har fått orden enda.

 

Kjører opp/ned/vinel etc. på 8 vinduer.


Er fortsatt gøy å være tilskuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar ikke dere HomeSeer folk å kjøper inn en billig Rpi Zero W eller en Rpi 3, legger Home Assistant innpå og styrer slikt som dette fra HomeSeer via mqtt og Home Assistant?

Endret av stigvi
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Den er ikke pr definisjon "underveis", det er ikke skrevet en eneste kodelinje enda.

 

Helt ok det, jeg prøver meg med mqtt. 🤪

 

Sitat

Varene dine fra Komplett kommer med Porterbuddy

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2021 den 16.45, Go4IT skrev:

Ser ut som Luxaflex Powerview Hub kan integreres med Harmony Hub. Kan dette være en mulig løsning for å kunne styre gardinene fra HomeSeer?

 

De funksjonene støttes ikke, enda flg. utvikler.

 

Muligens jeg rekker å få det til med matt før plug-ins kommer. "Pretty complex" sa youtubeviudeoen, sovna til den i går kveld. 🤫

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
På 22.2.2021 den 1.24, Erling skrev:

Løfter denne i håp om «kompabilitet» med gardinene.

 

HA + MQQT ble det aldri noe av her, Harmony støttes ikke enda, men...

 

Ifttt er som nevnt fryktelig ustabilt.

 

Hjelp...

 

Usikker om jeg poster riktig nå, men skulle gjerne styrt gardinene via Homeseer.

 

IFTTT er ubrukelig.

 

Kjøpte en Home Assitant som foreslått, fikk den opp med gardinene og alt det der, men dette MQQT... Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne for å få det til.

 

Harmony Hub går ikke, plug-ins støtter ikke de funksjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trodde det,  la inn mcsMQTT som Google tipset om, men 2x30 min. Youtube-videoer som fremstår som gresk stanset resten.

 

Hadde håpet det kom en plug-ins til Homeseer, men... 🤗

 

Har lagt inn «tid» morgen og kveld, men vil jeg sove litt frempå en dag må jeg slå av dette. Da blir det fikling med mobilen og så er jeg våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.