Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit Z-TRM2 rekkevidde.


veggy75

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen andre som sliter med dårlig rekkevidde på disse ? Jeg har ikke noe annet enn 3 av disse i samme etasje som Zwave gatewayen min.

Det er tre vegger og gateway er ca 4m fra første Heatit Z-TRM2, denne fungerer bra, men deretter sliter jeg med kontakt til de andre sporadisk og disse er da 3m og 5m fra den første.

For meg ser det ut til at disse router Zwave ekstremt dårlig. Mulig at dette blir bedre når jeg får inn noen flere Fibaro plugger i samme etasje som kan route trafikk bedre.

 

Noen erfaring ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fungerer greit, men jeg har 12 andre Z-Wave enheter på fast strøm rundt om kring.

 

Av det jeg ser så støyer disse noe helt sinnsykt når termostatene er på. Du kan prøve å justere på de siste parameterene (sjekk bruksanvisningen) for å få de til å støye/rapportere mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, veggy75 skrev:

Har en mistanke om at ting blir bedre med andre Zwave enheter rundt.

Ja, det vil det nok bli.

 

Z-wave "tilbyr" mesh-teknologi, men det er en til viss grad et to-egget sverd: Det er ikke like kult å ha få enheter selv om man er godt innenfor den teoretiske rekkevidden på 10 m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at støyen fra ofte pollinger/pushinger av data gjorde det til at kommandoer ble droppet og ikke nådde frem.

Nå er det responsivt og greit. Men det ser ut til at Volt blir pushet veldig ofte og ikke blir berørt av parameter 22 eller 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
23 minutter siden, Stig Solheim skrev:

er det noen som kan anbefale en router som kommuniserer med Heatit Z-TRM2

Du trenger noe som snakker Z-wave, og det er det flere som gjør. F.eks. FutureHome, Homey og SmartThings kan være enkle alterntiver å starte med.

 

Har du annet smarthusutstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.