Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

deConz ustabilt?


Helgemor

Anbefalte innlegg

Hei
Forsøker å få kontakt med mine Philips Hue- og Ikea-pærer fra Home Assistant.
Jeg har en ConBee. Home Assistant er installert (og ser ut til fungere veldig bra!) på en Intel NUC med Debian.
Bruker marthoc's addon for deConz-integrasjon.
Når den er installert får jeg opp Phoscon-GW gui. Der må jeg inkludere pærene og så legge dem i grupper.
Greit nok. Pærene kommer opp som de skal og kan styres fra HA.
Men: Etter en stund (kanskje neste dag?) er de borte!
Så må gjennom ritualet en gang til: Konfigurere fra HA, resette pærene og inkludere dem igjen.
Nå har dette skjedd to ganger, uten at jeg har gjort noe spesielt i mellomtiden.
Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har installert Phoscon på RPI3B+ og satt inn Conbee som kom i posten idag.

Det virker som alt er installert som det skal. Jeg har åpnet Phoscon og lagt til deConz Zigbee GW i Configuration -> Integrations men uansett hva jeg gjør, så finner den ikke pærerne mine.

Ikke Hue, ikke Trådfri. Ikke switcher fra hverken IKEA eller Philips.

Alt er factory resat men uanset... Nogo.

Hva mangler? ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører med strøm over USB så fungerer Conbee, så det er noe med PoE HAT som gjør at det ikke fungerer.

Jeg har forsøkt å oppdatere firmware på Conbee, men den står fortsatt i Phoscon som en RaspBee med en firmwareversjon mindre enn nyeste.

Så lurer jeg litt på forskjellen på Phoscon og deConz. Jeg har lagt til alle lys i Phoscon og knyttet dem til rom, knyttet switch til lys og sensorer til lys også, men lurer på om det er rette sted å gjøre det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.