Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trådløse veggbrytere for lys


L1llr

Anbefalte innlegg

Hei! Vil først presisere at eg har prøvd å googla meg fram til eit svar på dette før eg lagde denne posten, men der er so alvorlig mykje informasjon å finne på det som sikkert er eit enkelt svar for den som kan dette feltet. 

Eg pussa opp huset for 3-4års tid sidan og installerte nexa dimmere i alle spotlights på stue og kjøkken. Samt eit par punkt til taklampe. 
Dette er totalt 8 forskjellige punkt som er programerte inn på ein nexa fjernkontroll som vi har brukt sidan det vart installert. 

 


Det eg lurer på er om det er mulig å kjøpe trådlause brytarar som går på batteri som man kan lime/skru på veggen, som man enkelt kan programere til dei forskjellige punkta? 

Det er som regel ein "setting" av lys som vi brukar heile tida, og eg kunna ha tenkt meg å hatt denne på ein fast brytar so vi slepp å leite etter kontrollen hehe
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, L1llr skrev:

Har hørt at det er mulig å få tak i ein trådløs sender/mottager som registrerer alle punkt slik at man kan programere dette via pc. 
Du har vel ikkje tilfeldigvis erfaring med dette ogso? 

Dette er selvfølgelig mulig! :)

Vi er mange her som gjør det. 

 

Enten kan du bruke Telldus Live som @arneolav liker eller så kan du kjøpe en RFXtrx433E og velge mellom mange programmer, som bl.a. kan kjøre på en Raspberry Pi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, L1llr skrev:

Har hørt at det er mulig å få tak i ein trådløs sender/mottager som registrerer alle punkt slik at man kan programere dette via pc. 

Som #Moskus nevner, benytter jeg Telldus og er godt fornøyd med det for styring av lys & varme hjemme og på hytta. 

 

For å komme i gang med Telldus, se her.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.