Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS + Google Home, anyone?


Kubegutt

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Home med HS og det fungerer greit, det som jeg syntes er teit er at man ikke kan slå av eller endre tilbakemeldingen.

Så når jeg ber om å dimme et lys så får man til svar: "Okay, dimming the 1st floor living room downlights"

Jeg kunne fint klart meg med bare "OK" eller tilogmed ingenting.

Håper det kommer som en mulighet etterhvert, hadde Alexa tidligere, og der svarte hun vel bare OK hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske morsomt med Google Home, men integrasjonen mot Homeseer kunne gjerne vært tettere. Skulle ønske det var en direkte måte å trigge HS eventer på, uten å måtte gå via IFTTT eller andre omveier. Og at Google Home kunne lese av status på devicer. Eller at Homeseer kunne bruke Google Home som høyttaler uten plugin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med GH'en min i går, og ba henne (har damestemme) om å sette en timer. På NORSK! Jeg sa: "OK Google, sett en timer på tredve minutter".

Damen svarte på engelsk ja, joa, jøssda, det kan jeg fikse vettu....elns. Så enkelte norske ting går igjennom, men ikke alt. Hun klarer også NESTEN å slå på TV'en med Harmonyen, men bare om jeg ber på engelsk henne om å snakke med Harmony og så si "Slå på TV"...

Moro, men kona tror jeg er smårar som sitter og småprater uten folk i nærheten. Hun gruer seg til vi blir gamle... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kensko skrev:

Ganske morsomt med Google Home, men integrasjonen mot Homeseer kunne gjerne vært tettere. Skulle ønske det var en direkte måte å trigge HS eventer på, uten å måtte gå via IFTTT eller andre omveier. Og at Google Home kunne lese av status på devicer. Eller at Homeseer kunne bruke Google Home som høyttaler uten plugin.

Events er støttet, se https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/cloud-service-integrations/google-home/109617-is-the-voice-command-parameter-for-events-of-any-use

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Johs. said:

Der ja! Mange takk. 

Den legger til alle voice commands som en device i Google Home control. Smart, ikke noe delay. Så var det bare å få Google home til å synce mot Homeseer uten å få hikke, ikke alltid lett. Ender noen ganger opp med å unlinke Homeseer fra Google Home for så å legge den til igjen...

 

Kent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutes ago, Johs. said:

Syncing er ikke stabilt, min erfaring er den timer ut hvis det er mange enheter som skal synces. Jeg er blitt strengere med meg selv på hva jeg faktisk trenger å stemme styre for å gå rundt dette. 

Ja det er min erfaring også. Har begrenset meg veldig, egentlig ikke så trenger jeg ikke stemmestyring på alt.

 

Det jeg ikke tenkte på i starten, er at så godt som alle nye devicer får automatisk huket av for "Voice Command". Så dersom noen andre har problemer med sync, kan det være greit å huke vekk dette på de fleste devicer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kensko skrev:

Ja det er min erfaring også. Har begrenset meg veldig, egentlig ikke så trenger jeg ikke stemmestyring på alt.

 

Det jeg ikke tenkte på i starten, er at så godt som alle nye devicer får automatisk huket av for "Voice Command". Så dersom noen andre har problemer med sync, kan det være greit å huke vekk dette på de fleste devicer.

For de som har en del devicer kan det være greit å minne om menyen opp i høyre hjørne på device siden, har valgte disable voice. Jeg valgte alle og disable voice, så gikk jeg igjennom de jeg ville ha stemmestyring på.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg har fått opp Google Home, og jeg får kjørt kommandoer som "OK Google, turn on lights", - funker fint. Likeså "off" og "dim". Men jeg får ikke styrt en og en. 

 

Jeg har navngitt f.eks "Livingroom", men den vil ikke styres. Jeg har prøvd med egen voice command, og den vil ikke styres. 

"OK Google, turn on Livingroom" <- skjønner ikke

"OK Google, dim Livingroom to 50 percent" <- skjønner ikke. 

 

Jeg har også prøvd å få startet en event med "OK Google, run/activate <navn på event/voice command" <- skjønner ikke. 

 

Er det noen som har noen tips her eller? 

 

Endret av Kubegutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22/09/2018 at 17:19, Kubegutt said:

Så var at fikset :) Var en checkbox til som måtte på på eventet :)

Litt pussig at de har gjort det sånn på alle steder der du kan sette en voice command. Kanskje du kan huke av og på voice command via events eller script? Eller kanskje de har gjort det fordi å slette/blanke ut en voice command bugger, sånn at den kommer tilbake av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.