Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lars-Einar's Automated Home


LEHoisveen

Anbefalte innlegg

Da er jeg fått flyttet inn, og moroa med å starte med automatiseringen kan starte :) 

Har ikke så mye utstyr enda, men har i alle fall gått til anskaffelse av Bosch hvitevarer med Home Connect. 
 

Planen er å kjøre HS3PRO på en server.
* Hvitevarene skal jo selvfølgelig integreres. 
* Neato Bootvac Conected D5 må også være med. 

* Tenkte å få integrert inn radiatorer også sånn at temperaturer i leiligheten kan styres, med dag/nattsenking osv. 
* Så må vel HAN kontakten på strømmåleren tas med etterhvert. 

 

Har så langt fått hengt opp IKEA rullegardiner, tanken var å motorisere disse med Rollertrol eller lignende (syntes de er dyre).
Men får se etterhvert hva jeg gjør, borettslaget vurderer nå utvendige, motoriserte zip screens på leilighetene. 

 

Annet som etterhvert skal med er jo selvfølgelig Alexa, kaffetrakter, lys styring og sikkert veldig mye mer som jeg ikke kommer på i farten. 

 

Oppdateringer kommer etterhvert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, LEHoisveen skrev:

men har i alle fall gått til anskaffelse av Bosch hvitevarer med Home Connect. 

Det handler jeg også, enten til helgen eller i uka som kommer. :) 

 

16 minutter siden, LEHoisveen skrev:

Har så langt fått hengt opp IKEA rullegardiner, tanken var å motorisere disse med Rollertrol eller lignende (syntes de er dyre).

Oi! Da kan du trøste deg med at de er faktisk ganske billige. Tidligere var det ikke unormalt med 3-5000 kr for en motor for å kjøre rullegardiner, og de kan du jo selvfølgelig få fatt i enda også.

 

Men hvis du vil vente litt kan du bruke f.eks. Bofu også (de bruker samme 433 MHz protokoll).

https://www.ebay.com/itm/12V-0-5A-DIY-Electric-Roller-Blind-Shade-Tubular-Motor-Kit-Remote-Controller/122663907228

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Oi! Da kan du trøste deg med at de er faktisk ganske billige. Tidligere var det ikke unormalt med 3-5000 kr for en motor for å kjøre rullegardiner, og de kan du jo selvfølgelig få fatt i enda også.
 
Men hvis du vil vente litt kan du bruke f.eks. Bofu også (de bruker samme 433 MHz protokoll).
https://www.ebay.com/itm/12V-0-5A-DIY-Electric-Roller-Blind-Shade-Tubular-Motor-Kit-Remote-Controller/122663907228
 
 
Nå har jeg endelig fått 3d printet noen holdere til diverse ting, i første rekke 1 stk Huawei tab og 2 stk alexa echo dot. (Bilder kommer).

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.