Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ibeacon


axling

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som har erfaringer med bruk at PH Location og Ibeacons. 

 

Jeg har et par usb Ibeacons som jeg bruker i bilene, men disse faller inn og ut ganske ofte. 

Jeg bruker EgiGeoZoneBT som kommuniserer med PHlocation. 

 

Brukte også EgiGeoZone for geofence tidligere, men dette var alt for utstabilt. Rapporterte ofte at jeg var kommet hjem 10 min etter at jeg hadde kommet inn osv. 

 

Jeg bruker samsung S7. 

Mulig dette er et telefon problem med at tlf setter app i dvale eller lignende. 

 

Noen som har erfaringer med system som er stabilt for geofence eller Ibeacon? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ 1!

 

Lurer også på om det finnes noen gode løsninger for Android brukere mtp geofencing og Phlocation.

 

Prøvd EgiGeoZone, Tasker med Fence og wifi near pluss et par andre apper i forbindelse med Phlocation. Ikke fått noen til å fungere sånn jeg vil.

 

De fleste suksess historier rundt dette, inkluderer Geofency/icloud og iPhone, men den ruta kommer jeg desverre aldri til å gå.

 

Edit: jeg har prøvd av med battery saver, hyppige oppdateringer av lokasjon++ uten at det har blitt stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

For å vite hva jeg snakker om når jeg snakker frem og opp iOS-enheter fremfor Androidbaserte har jeg nå tvunget meg selv til å bruke en Androidtelefon. Er på uke 2 nå, og ting faller sånn delvis på plass (at appene generlet, og spesielt Blue Iris, er dårligere enn sine iOS-varianter lever jeg såvidt med).

 

Men så var det dette med geofencing. På iOS bruker jeg Geofency som fungerer bra, både til geofencing og ved bruk av iBeacons. På Android sliter jeg litt mer. Jeg har fått EgigeozoneBT til å virke på geofencingbiten (den virker faktisk bedre enn Geofency, mer nøyaktig). Men jeg får altså ikke til dette med iBeacons. Jeg har fått lagt til to iBeacons, men jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor de ikke virker. Den finner dem når jeg scanner etter beacons i Bluetooth fences, og én gang har jeg fått rapportert den ene beaconen inn i PHlocation/Homeseer. Men så er det helt tyst...:) 

 

Så har jeg sett at noen bruker Tasker til dette, og 37 kroner fattigere har jeg også den appen installert. Uten at det ser ut til å virke noe bedre der. Jeg har lagt inn MAC-adressen til iBeaconene, men det ser ikke ut til at appen finner dem.

 

Noen som har fått dette til å virke med noen av de nevnte appene, evt andre apper? Kaster gjerne kroner på det hvis det virker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 14.7.2020 den 20.44, mk1 black limited skrev:

For å vite hva jeg snakker om når jeg snakker frem og opp iOS-enheter fremfor Androidbaserte har jeg nå tvunget meg selv til å bruke en Androidtelefon. Er på uke 2 nå, og ting faller sånn delvis på plass (at appene generlet, og spesielt Blue Iris, er dårligere enn sine iOS-varianter lever jeg såvidt med).

 

Men så var det dette med geofencing. På iOS bruker jeg Geofency som fungerer bra, både til geofencing og ved bruk av iBeacons. På Android sliter jeg litt mer. Jeg har fått EgigeozoneBT til å virke på geofencingbiten (den virker faktisk bedre enn Geofency, mer nøyaktig). Men jeg får altså ikke til dette med iBeacons. Jeg har fått lagt til to iBeacons, men jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor de ikke virker. Den finner dem når jeg scanner etter beacons i Bluetooth fences, og én gang har jeg fått rapportert den ene beaconen inn i PHlocation/Homeseer. Men så er det helt tyst...:) 

 

Så har jeg sett at noen bruker Tasker til dette, og 37 kroner fattigere har jeg også den appen installert. Uten at det ser ut til å virke noe bedre der. Jeg har lagt inn MAC-adressen til iBeaconene, men det ser ikke ut til at appen finner dem.

 

Noen som har fått dette til å virke med noen av de nevnte appene, evt andre apper? Kaster gjerne kroner på det hvis det virker. :)

 

Holder på med det samme, har du funnet ut noe?

Ganske blank her, også 37 kr fattigere :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2020 den 8.21, mk1 black limited skrev:

Jeg ga opp beacons på Android, gikk over til å bruke Tasker sin Location-funksjon i stedet (som er mer ustabil og litt for treg til å oppdatere). Nå har jeg også satt opp WiFi near i tasker, ser om den er bedre enn Location.

Tror snart jeg gir opp  også, får liksom ikke tråden i bbeacon.

Men Tasker og wifi er noe jeg må se nærmere på, men er ikke helt inni tasker enda for å si det mildt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2020 den 8.21, mk1 black limited skrev:

Jeg ga opp beacons på Android, gikk over til å bruke Tasker sin Location-funksjon i stedet (som er mer ustabil og litt for treg til å oppdatere). Nå har jeg også satt opp WiFi near i tasker, ser om den er bedre enn Location.

 

Jeg har fått iBeacon til å funke med EgigeozoneBT og PHLocation på Android nå.

Får noen feilmeldinger i loggen ved enter og leaving (kommer ikke noen andre meldinger), men devicene ser ut til å funke. Da symbolet er blått ved entring og blir grått ved leave. En strek under Outside og Inside som bytter. Har ikke prøved systemet i noe event enda med dørlåsen.

 

iBeaconen jeg har synes jeg sender signalet ganske langt på laveste sende dB ca 10 meter. Lavere dB jo svakere signal, stemmer det? Jeg vet ikke hva som er vanlig egentlig.

En annen ting er at EgigeozoneBT ikke ser ut til å kjøre sikkelig i bakgrunnen ved låst telefon, noe triks for å få det til?

 

 

image.thumb.png.636162e4d5aee738118ff09045b8b5b8.png

image.thumb.png.6b099888d8a314694609255bf62f5731.png

 

 

image.thumb.png.e8789c314bd2f6dc6a5a3430c892b504.png

Endret av Slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.