Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ikke alle nodene er blitt spurt enda, OpenZWave er ikke fullt ut initialisert!


Evelen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det startet vel for en ukes tid siden, jeg merket at magnetsensoren i døra ikke registrerte, etterhvert prøvde jeg resterende magnetsensorer i huset (4 stk) og ingen registrerte lenger, dem blinket og har strøm, men ingen kommando ble registrert i Domoticz, sjekket logg.

Restartet flere ganger, healet nettverk, men til ingen nytte. Dette er de eneste batteri-drevne enhetene jeg har, men hvorvidt det er problemet vet jeg ikke.

Ellers har jeg diverse strøm-tilsluttede enheter og disse fungerer alle sammen.

 

UZB1 viser OpenZWave 1.4-235-gd9eb0ff, og Domoticz er V3.5110

Magnetsensorene er av typen Vision ZD2102 AU, som finnes her: http://www.clasohlson.com/no/Z-Wave,-Vision-ZD2102,-magnetkontakt/36-5749

 

Uten navn.pngUten navn2.png

 

 

Uten navn3.png

 

Tips?

 

 

EDIT: Rettelse, jeg har to enheter til på batteri, men de er tomme for strøm og derfor vært ute av drift LENGE

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan informere om løsningen på dette.

1. stoppe domoticz (sudo service domoticz.sh stop)

2. Ligge inn med WinSCP og slette /domoticz/config/zwcfg_0xd3cf129c.xml (0xd3cf129c er unikt her og vil ikke være lik hos andre)

3. Starte domoticz (sudo service domoticz.sh start)

 

Ref: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=13062&p=94302#p94302

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.