Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nest Hello Doorbell erfaringer?


Kensko

Anbefalte innlegg

On 20/03/2019 at 21:17, optimus said:

Låner denne tråden. 

 

Har nettopp fått meg Nest. Noen som vet hvilken kommandoer man sier til Google Home for å vise det på tv? 

 

På Arlo sitt babycall, sier jeg "Vis kamera på soverommet på tv". 

 

Her har jeg plassert Nest i rommet "inngang", funker ikke å si "Vis kamera på inngang på tv". Får bare opp youtube videoer! 

 

Har min på engelsk, i rom "Front Door", og sier: "Show me the front door". Google vet da at den skal bruke den eneste chromecast'en jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har nå koblet opp min Nest Hello mot min vanlige Friedland ringeklokke og selv om den egentlig har for lav spenning fungerer Hello helt supert uten noen problemer.

 

Men jeg har et annet problem. Når jeg koblet inn Nest Hello mot samme punkter som de to trådene gikk til før, via den dongelen som følger med, så blir bare knappen holdt inne. Altså hvis jeg bare toucher den ene kabelen bort på punktet så ringer den normalt, men hvis jeg fester den for å få strøm til Nest Hello, så er det det samme som bare å holde inne knappen permanent. Det er totalt 4 koblingspunkter på selve ringeklokken men jeg har ikke testet alle kombinasjoner.

 

Noen som har vært borti tilsvarende og vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 21.16, TomB skrev:

Jeg har nå koblet opp min Nest Hello mot min vanlige Friedland ringeklokke og selv om den egentlig har for lav spenning fungerer Hello helt supert uten noen problemer.

 

Men jeg har et annet problem. Når jeg koblet inn Nest Hello mot samme punkter som de to trådene gikk til før, via den dongelen som følger med, så blir bare knappen holdt inne. Altså hvis jeg bare toucher den ene kabelen bort på punktet så ringer den normalt, men hvis jeg fester den for å få strøm til Nest Hello, så er det det samme som bare å holde inne knappen permanent. Det er totalt 4 koblingspunkter på selve ringeklokken men jeg har ikke testet alle kombinasjoner.

 

Noen som har vært borti tilsvarende og vet hva som kan være galt?


Tror du har for lite amper i ringetrafoen din.
Jeg skiftet trafo, fikk tips av en annen: 

Men jeg fikk samme problemet da, den ringte hele tiden...

Så jeg koblet vekk hele ringeklokken, men før du gjør det bør du prøve instillingen på NEST, den kan du sette ved å koble kamera opp via USB-kabel så du får strøm.
Det er en egen "duration for rining" eller noe slikt, men det hjalp ikke for meg og personlig synes jeg det er mer behagelig at Nest Hello sier over Google home: "Det er noen ved inngangsdøren", men det jeg ønsker mest av alt er jo å vise de på Google Home Hub med video ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Olavxxx said:


Tror du har for lite amper i ringetrafoen din.

Så jeg koblet vekk hele ringeklokken, men før du gjør det bør du prøve instillingen på NEST, den kan du sette ved å koble kamera opp via USB-kabel så du får strøm.
Det er en egen "duration for rining" eller noe slikt, men det hjalp ikke for meg og personlig synes jeg det er mer behagelig at Nest Hello sier over Google home: "Det er noen ved inngangsdøren", men det jeg ønsker mest av alt er jo å vise de på Google Home Hub med video ?

 

Jeg gjorde det bare for å teste fordi jeg trodde jeg hadde for lav spenning på trafo, men den skulle i teorien ha sagt ifra i appen hvis det ikke er nok strøm/spenning til å drive kamera osv, og siden den fungerer helt nydelig, og har gjort det nå i over 1 uke, så tenker jeg at den får nok strøm fra eksisterende trafo. Jeg kunne ha byttet, men problemet er at det er ikke trafo i sikringsskap, og det er heller ikke rør fra sikringsskap og ut til der ringeklokken sitter. Den er bare koblet inn på kursen i gangen fra en kontakt (via rør), og det går et rør direkte ut til ytterdøren fra ringeklokken, så det blir vanskelig å montere i sikringsskap.

 

Jeg har slått meg til ro med ikke å ha ringeklokke, men siden den er litt ustabil den appen så er det fremdeles litt ugunstig å ikke ha en normal ringelyd. Jeg har en Google Chalk, sånn liten en stående her ved min PC, men må nok ha en i stua også om jeg ikke får til ringing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.