Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit Z-TRM2 uten intern romføler. Go for it?


Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Litt bakgrunn for spørsmålet. 

Vi flyttet inn i nybygd enebolig (boligprosjekt) i starten av juni. Tilvalg for el ble godkjent før jul, og jeg bestilte huset med sorte  Z-TRM2 termostater i håp om at disse skulle komme før vi flyttet inn. Fikk god informasjon fra elektriker om forsinkelse i leveransen av disse, men jeg valgte å vente på Z-TRM2 på noe uviss tid. Mellomløsningen, som fortsatt er nåværende løsning, er dumme hvite termostater (alt av brytere og stikkontakter i huset er sorte, så dette ser fresht ut:)) 

Uansett, fikk i løpet av sommeren bekreftet leveringsdato fra elektrikeren (de hadde fått dette fra Thermofloor), 30.09.18 er de sorte Z-TRM2 klare. Pratet med elektriker i går, som hadde vært i kontakt med Thermofloor. Ikke overraskende, så ble ikke denne datoen overholdt. 

 

Thermofloor kan ikke gi noen dato når disse er klare, men de kan tilby sorte Z-TRM2 innen 14 dager uten romføler da det vissnok er problemer med romføleren. 

 

Mitt spørsmål, bør jeg gå for dette? Går jeg glipp av en viktig funksjon? Dvs termostat uten romføler, vi har gulvføler, og jeg har uansett tenkt til å ha ekstern romføler med en 433mhz måler , motion sensor eller lignende. 

 

Eller bør jeg vente, og heller leve med hvite dumme termostater inntil sorte Z-TRM2 med romføler er klar, om en måned, tre måneder, et halvt år, eller.... aldri? Eller kreve sorte Z-TRM1? 

 

Robert 

Endret av bio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, berland skrev:

Jeg hadde klart meg ypperlig med bare gulvføler, så lenge det faktisk finnes en gulvføler i gulvet. Intern romføler inni enheten betrakter jeg som en nødløsning når man ikke har gjort skikkelig installasjonsjobb med gulvføler.

 

Takk for svar. Gulvføler er på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker dette som at de erkjenner problemet med romføler, og kommer med en utgave hvor dette faktisk fungerer.

Jeg ville ventet til de har dette på plass.

Andre produsenter klarer å lage avanserte selvlærende termostater med svært nøyaktig romføler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Norseman skrev:

Tolker dette som at de erkjenner problemet med romføler, og kommer med en utgave hvor dette faktisk fungerer.

Jeg ville ventet til de har dette på plass.

Andre produsenter klarer å lage avanserte selvlærende termostater med svært nøyaktig romføler.

 

Det er forsåvidt det jeg tenker også, men har ikke lyst til å vente ytterligere måneder++ før de eventuelt klarer å ordne dette. Hvis jeg kan, leve uten. Selv om det føles unødvendig å måtte ta stilling til dette. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Norseman skrev:

Tolker dette som at de erkjenner problemet med romføler, og kommer med en utgave hvor dette faktisk fungerer.

Jeg ville ventet til de har dette på plass.

Andre produsenter klarer å lage avanserte selvlærende termostater med svært nøyaktig romføler.

 

 

Enig i det, men om ein har muligheit for golvfølar, er det då noko stort poeng å vente på romfølar som fungerer?

 

Sjølv har eg aldri sakna fungerande romfølar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2018 den 12.38, bjornepappa skrev:

Romfølaren har eg inntrykk av at er fullstendig ubrukeleg på samtlige eksemplar, så du kan heilt trygt takke ja.

Det er ikke nødvendigvis føleren som er ubrukelig, men de 3 algoritmene de bruker for å kompensere som er helt på trynet, i hvert fall i siste versjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.