Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

InfluxDB-plugin


Norseman

Anbefalte innlegg

Får svare meg selv her: 

HSPI_InfluxDBPersistence fungerer helt supert!

Lett å konfigurere, og man kan kjøre spørringer mot databasen.

Man kan f.eks legge til gjentakende sql-spørringer mot databasen som oppdaterer en device.

Kan brukes til å f.eks ha "Raid 1" på temperatursensorer, eller filtrere ut usannsynlige verdier.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hastigheten på dette? Device History er en god plugin, men den er overraskende treig til å hente data.

Joda, det ER mye data lagret, men så ekstremt burde det ikke være.

 

Noen smartinger som kan lage en enkel smørbrød-liste om hvordan man kommer i gang? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Moskus said:

Hvordan er hastigheten på dette?

 

Nå har jeg ikke Device-history å sammenligne med, og ikke er databasen spesielt stor enda, så det blir vanskelig å si noe om.

Men de få sql-spørringene jeg har gjort fungerer helt utmerket.

Jeg kjører Influx-databasen på en egen linux VM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde med linux nå, ser ikke ut som det er helt kompatibelt nei.

 

Queuing plugin Influx DB Persistence to load...
05:43:15:3858:[Plug-In]->Finished initializing plug-in Influx DB Persistence
Starting...

Unhandled Exception:
System.TypeLoadException: Could not load type 'System.Runtime.CompilerServices.FormattableStringFactory' from assembly 'mscorlib, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089'.
  at Hspi.Program.Main (System.String[] args) <0x40472ff0 + 0x0016f> in <filename unknown>:0 
Disconnecting Hspi Connection
Disconnected Hspi Connection
Bye!!!
[ERROR] FATAL UNHANDLED EXCEPTION: System.TypeLoadException: Could not load type 'System.Runtime.CompilerServices.FormattableStringFactory' from assembly 'mscorlib, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089'.
  at Hspi.Program.Main (System.String[] args) <0x40472ff0 + 0x0016f> in <filename unknown>:0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Norseman skrev:

Could not load type 'System.Runtime.CompilerServices.FormattableStringFactory'

Den skal være en del av mono, men jeg er usikker på versjon...

 

En mulighet er å endre prosjektet til .NET 4.0 og se hva som evt. mangler der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet denne pluginen med InfluxDB og Homeseer på  samme Windows 10 box. Greit med innebygd query og graph generator, samt at en får opp link direkte til historiske data på selve devicen med egen tab ("Influx DB Persistence") for rask status og oversikt. 

 

Indb.png.c1f98e8ab738187efde8e6f3b1a6f0d5.png

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 22.8.2018 den 17.47, Norseman skrev:

Prøvde med linux nå, ser ikke ut som det er helt kompatibelt nei.

 

På 22.8.2018 den 9.43, Julius skrev:

Kan ikke tenke meg at det fungerer på linux.

 

Lastet ned filene og aktiverte plugin, ser ut til å virke helt fint på Ububtu 16.04:

B67375AE-8074-49E8-8EC3-E8020525B2BF.jpeg.028741581ce044382b90040806e9a12f.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ZoRaC said:

 

 

Lastet ned filene og aktiverte plugin, ser ut til å virke helt fint på Ububtu 16.04:

B67375AE-8074-49E8-8EC3-E8020525B2BF.jpeg.028741581ce044382b90040806e9a12f.jpeg

 

Det er jo gode nyheter!

Da lurer jeg på årsaken til at det ikke fungerte hos meg. Kanskje eldre mono-versjon?

 

Og et forslag til @Moskus eller annen moderator, kanskje vi kan skille ut denne tråden i en egen etter innleggene mine i August, da temaet har endret seg fra scriptet "Device Change (History) to InfluxDB", til plugin InfluxDBPersistence

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Norseman skrev:

Da lurer jeg på årsaken til at det ikke fungerte hos meg. Kanskje eldre mono-versjon?

 

Kan være. Jeg kjører 5.14.0.177.

Utvikleren ba meg prøve ny versjon av Mono når jeg la inn feilmeldingen din (testet ikke selv før jeg laget en issue på github... :P) : 

https://github.com/dk307/HSPI_InfluxDBPersistence/issues/2

 

17 minutter siden, Norseman skrev:

Og et forslag til @Moskus eller annen moderator, kanskje vi kan skille ut denne tråden i en egen etter innleggene mine i August, da temaet har endret seg fra scriptet "Device Change (History) to InfluxDB", til plugin InfluxDBPersistence

 

Utført.

Splittet ut fra:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
På 29.1.2019 den 21.13, Norseman skrev:

Til info, utvikleren har lagt ut noen oppdateringer på denne. 

I skrivende stund er versjonen på 0.1.48.0. Min fra August var versjon 0.1.0.0.

 

Link til nedlasting/exe fil:

https://ci.appveyor.com/project/dk307/HSPI-InfluxDBPersistence/build/artifacts?branch=master

 

Jeg oppgraderte fra 0.1.36.0 i dag, rett etter oppgradering av Homeseer til 3.0.0.500.

Nå vil ikke plugin starte og det logges feilmelding: "Examining properties on plugin (2) HSPI_InfluxDBPersistence.exe: Object reference not set to an instance of an object"

Flere som opplever dette?

 

Jeg har opprettet et issue her:

https://github.com/dk307/HSPI_InfluxDBPersistence/issues/3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ZoRaC skrev:

Jeg oppgraderte fra 0.1.36.0 i dag, rett etter oppgradering av Homeseer til 3.0.0.500.

Nå vil ikke plugin starte og det logges feilmelding: "Examining properties on plugin (2) HSPI_InfluxDBPersistence.exe: Object reference not set to an instance of an object"

Flere som opplever dette?

 

Jeg har opprettet et issue her:

https://github.com/dk307/HSPI_InfluxDBPersistence/issues/3

 

Feilen er nå rettet i 0.1.51 som kom i natt. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
2 hours ago, Guahtdim said:

Hvor finner du "resten av filene"?

Du skal laste ned siste versjon som ligger:

https://ci.appveyor.com/project/dk307/HSPI-InfluxDBPersistence/build/artifacts?branch=master

Og der finner jeg kun en exe-fil og en config-fil.

 

Er det flere filer da?

Mener jeg bare brukte disse 2 når jeg installerte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.