Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

InfluxDB-plugin


Norseman

Anbefalte innlegg

Drar opp igjen denne litt gamle tråden. Har satt opp HS4 på hytta, og har kommet til influx/grafana-biten av dette - men der var det bråstopp. Hjemme (HS3) har dette fungert prikkfritt i årevis nå, men det var ikke like rett frem med HS4 såvidt jeg ser. Snuste på denne plugin'en litt, men builden er slettet etter 6 måneder og ikke lengre tilgjengelig. Siste commit er 7 mnd gammel, og såvidt jeg ser på Github så er ikke HS4-migrering ferdig. Virker som om dette har dødd litt. Jeg har ikke forsøkt mitt opprinnelige script fra HS3 for å frakte data ut av HS, men mulig det blir løsningen her også.

 

Hva er "beste praksis" i 2021 for å få tak i data fra HS4? Spesifikt da via InfluxDB selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrE skrev (14 timer siden):

Jeg bruker denne pluginen på HS4 og visualisert i Grafane smertefritt?

 

Hva er det er bråstopp hos deg?

Det er interessant! Jeg installerte den aldri da jeg fikk forståelsen på andre forum at den ikke virket i HS4. 

 

Bråstoppen var at de kompilerte filene har blitt slettet automatisk etter 1 mnd. Og siste build var for 7 mnd siden...

 

Kan muligens forke og bygge selv, men har ikke orket å begynne på det. 

Endret av psv021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrE skrev (7 timer siden):

Jeg kjører Windows på serveren og bruker vedlagt plugin.

Windows 10? Er dette samme versjon som ligger ute på HS-forumet fra 2018-ish...? Anyways, takker!

For å svare delvis på eget spørsmål, ser ut som denne er fra 2018 ja. Gir den et forsøk, men skal forsøke å få tak i forfatteren. Det er en hel haug med commits til koden etter den tid som hadde vært greie å få med, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Moskus skrev (52 minutter siden):

Eksternt? Din egen server eller leier du plass et sted?

Lurer på å teste litt Influx og Grafana...

Har "hoved-smarthuset" på hytten, med overdimensjonert server som kjører win 10. Har Grafana og InfluxDB på denne.

Har HS4 på en Pi hjemme, satte nå opp InfluxDB på denne. For å ikke belaste Pi'en så veldig mye, så setter jeg ikke opp Grafana på den i tillegg. Jeg bruker da også samme login på grafana.

 

Har kjørt dette i over 1 år nå uten problemer..

Endret av MrE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.