Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Slette logget verdi i Device History


JohnMartin

Anbefalte innlegg

8 hours ago, ZoRaC said:

Her er det vel «Device History» som har problemet? Usikker på om det er mulig å slette datapunkter fra den, ville sjekket på forumet til DH. :) 

 

Hmm.. tror jeg var litt trøtt i natt..

Termostat plugin har ikke noe med dette å gjøre, nei. Er så klart Device History :P

Skal svinge meg bortom forumet å høre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette problemet ganske jevnlig, særlig fra 433Mhz sensorerene. Så ofte at det ikke er aktuelt å gjøre manuelle ryddinger i databasen (jeg har alle data i InfluxDB)

 

Bruker selvlaget Python-script som snakker direkte med InfluxDB. Algoritmen er for hver tidsserie å lage "rolling_mean" over 5 punkter, og sammenligne hver verdi mot det rullende snittet. Punkter over en grenseverdi blir så forkastet.

 

(deler Python-kode hvis noen er interessert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at i pluginen er mulig (pr enhet) å sette opp hvilke verdier som kan godkjennes, altså f.eks. alt utenfor -50 til +60 ignoreres på en temperaturmåler. Eller kanskje jeg husker feil.

 

Edit: Nei, husker ikke feil - fra manualen

Quote

Each device can be edited to supply a minimum and/or maximum value. A value of “*” is the default for all devices and means there is no limit. These limits impact the range of values stored in the database.

 

Endret av mk1 black limited
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.