Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

IKEA trådfri


Anbefalte innlegg

Ny på Home Assistant og automasjon her. Har fått inn masse sensorer, hue, bilen, div z-wave, tibber og begynner å bli litt fornøyd. Skulle gjerne hatt in IKEA trådfri Gateway, netatmo, og Velux gatewayen, men la oss starte med IKEA. Kjører på OSX rett i OS med Python. 

 

Når Hass starter så refererer den til pytradfri i versjon 5.5.1 og feiler med  "ERROR (MainThread) [homeassistant.requirements] Not initializing tradfri because could not install requirement pytradfri[async]==5.5.1. , men når jeg lister pakker i python har jeg versjon 6.0.1. Luer på om det er årsaken til at det feiler. Jag vet for lite om dette og lurer på om noen kan gi meg et hint om hvor jeg feilsøker videre.

 

Jag ser at hass sendere under oppstarten detekterer IKEA trådfri, men da gjennom en discovery av Apple Homekit. Vises uansett ikke så jeg kan gjøre noe med de pærene. Jeg er ikke sikker på om jeg ønsker at HomeKit skal være "leverandør" til Hass så jeg ønsker primært å se den gatewayen direkte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og akkurat den dokumentasjonen. Jeg gikk igjennom en gang til og det var tilsynelatende noe rart med autoconf og homebrew. Kjørte kommandoene en gang til og nå fungerer det. Fikk fikset Netatmo også, var bare at jeg hadde glemt å aktivere APIet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.