Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvor mye støyer HomeTroller?


TeknoTom

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en av HomeTroller variantene. Jeg har nå skjønt at disse må stå på hele tiden for at ting skal fungere. Kan noen av dere som har en hometroller si noe om støynivå på disse. Hos meg må den stå i stue, og jeg ønsker derfor ikke for mye støy. I dag har jeg en NUC PC som så og si er lydløs.  

Hvilken varian anbefaler dere? Holder det med See S2?

 

Vh Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HomeTroller er jo bare en gigabyte "nuc" maskin, nærmere bestemt GB-BXBT-2807 om jeg ikke tar helt feil.

CPU'en i disse er jo latterlig gammel nå.

 

Er nok bedre med DIY og få mer moderne cpu kraft.

F.eks IOT serien til gigabyte https://www.gigabyte.com/Mini-PcBarebone/BRIX-IoT

 

Evt DIY løsningen med NUC7PJYH (j5005 cpu) og en passiv kabinett fra Akasa (Newton JC) så blir det 100% lydløst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, geirra skrev:

HomeTroller er jo bare en gigabyte "nuc" maskin, nærmere bestemt GB-BXBT-2807 om jeg ikke tar helt feil.

CPU'en i disse er jo latterlig gammel nå.

 

Er nok bedre med DIY og få mer moderne cpu kraft.

F.eks IOT serien til gigabyte https://www.gigabyte.com/Mini-PcBarebone/BRIX-IoT

 

Evt DIY løsningen med NUC7PJYH (j5005 cpu) og en passiv kabinett fra Akasa (Newton JC) så blir det 100% lydløst.

 

Takk for gode råd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TeknoTom skrev:

Men er ikke hele poenget med HomeTrolleren at denne kommer med HomeSeer programvaren installert? Hvis man kjøper en annen maskin må man jo kjøpe programvaren i tillegg...

 

Stemmer det, men de gir jo ikke bort programvaren selv om du kjøper hw.

Tilsvarende men bedre hardware koster < 2000, nå har jeg ikke sett de norske prisene fra Intin men mistenker du har en del å spille på. I allefall om du tar med 50%  avslag på programvaren som er støtt og stadig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, geirra skrev:

I allefall om du tar med 50%  avslag på programvaren som er støtt og stadig.

 

Jeg har en 50%-kupong som er gyldig ca en uke til, om noen vil ha. Ellers kommer det sikkert 50% i november, som det pleier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, geirra skrev:

 

Stemmer det, men de gir jo ikke bort programvaren selv om du kjøper hw.

Tilsvarende men bedre hardware koster < 2000, nå har jeg ikke sett de norske prisene fra Intin men mistenker du har en del å spille på. I allefall om du tar med 50%  avslag på programvaren som er støtt og stadig.

 

12 timer siden, geirra skrev:

 

Stemmer det, men de gir jo ikke bort programvaren selv om du kjøper hw.

Tilsvarende men bedre hardware koster < 2000, nå har jeg ikke sett de norske prisene fra Intin men mistenker du har en del å spille på. I allefall om du tar med 50%  avslag på programvaren som er støtt og stadig.

Aha, da har jeg missforstått, jeg trodde hardware fra HS kom med programvaren pre-innstallert. Men da ser jeg at det er bare tull å kjøpe HomeTrollere. Takk for oppklaringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, TeknoTom skrev:

jeg trodde hardware fra HS kom med programvaren pre-innstallert

Den GJØR det. :)

Men det betyr fremdeles ikke at du ikke betaler for programvaren, kosten på den ligger jo innbakt i prisen. ;) 

 

Sannsynligvis får du bedre hardware til en billigere penge ved å kjøpe NUC selv og programvaren på salg. Men da får du også litt mer jobb. Ikke at det på noen måte er uoverkommelig, men litt mer er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan svare deg på det innledende spørsmålet ditt ?

 

Jeg kjører Hometroller SEL og den bråker ikke.

Jeg har den riktig nok ikke i stua, men jeg kan ikke huske å ha hørt viftestøy fra den i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.