Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Orphans event


JohnMartin

Anbefalte innlegg

Har i det siste sett at Homeseer har opprettet event under kategorien Orphans.

Så det her om dagen, men de forsvant av seg selv.

Oppdaget det igjen nå ikveld.

SmartSelect_20181009-050426_Chrome.thumb.jpg.b9b7d526e984ce238fb28f70db201ae5.jpg

 

Eventet som styrer sist lysene er helt likt som de som styrer resten av lysene.

SmartSelect_20181009-050533_Chrome.thumb.jpg.cf1f3de78a2b0897ea7de1a8d426fd4e.jpg

 

Husker ikke om det var samme lys som var under orphans sist..

 

Noen som ser hva som er galt?

 

Kan man få orphans hvis lysene blir slått av manuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Christoffer said:

Det er eventer relatert til delayed actions som du har spesifisert. De ligger der bare mens de venter på å bli trigget så blir de slettet

Hadde det bare vært så enkelt..

Alle eventene med delayed action, blir plassert under "Delayed Action" gruppen.

 

Feks denne Orphans eventen jeg limte inn i første post, står til å gå ut kl 20:57:40, men jeg tok dette screenschot kl 05 i natt :)

Så de forsvinner ikke av seg selv.. ?

image.png.7d5dded17254fd6ec9de63582c8e2e9f.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har funnet årsak og løsning.

 

Årsak: Noen har glemt å fortelle fruen at lysene nå også styres automatisk i kjelleren. ?

 

Løsning: Husfrua slutter å slå av lysene manuelt når hun går opp.

 

Effekt: Ikke sett Orphans siden

Endret av JohnMartin
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, JohnMartin skrev:

Løsning: Husfrua slutter å slå av lysene manuelt når hun går opp.

Effekt: Ikke sett Orphans siden

Men det gir jo ikke mening. Hvorfor gir det  "Orphans" bare fordi du slår av lyset? Jeg har omtrent prikk likt samme oppsett som deg for å bevegelsesstyring, men har aldri sett "Orphans" selv om lyset slukkes manuelt.

 

Det er jo ingenting som hindrer eventet å kjøre selv om lyset allerede er av... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Moskus said:

Men det gir jo ikke mening. Hvorfor gir det  "Orphans" bare fordi du slår av lyset? Jeg har omtrent prikk likt samme oppsett som deg for å bevegelsesstyring, men har aldri sett "Orphans" selv om lyset slukkes manuelt.

 

Det er jo ingenting som hindrer eventet å kjøre selv om lyset allerede er av... ;) 

 

Enkelt svar.. Vet ikke.

 

Men har ikke sett de siden kona sluttet å slå de av manuelt.

 

Resten av lysene i huset styres på samme måte, og kan ikke huske å ha sett Orphans tidligere når vi har rørt bryterene, men det ble fikset og da er jeg fornøyd(enn så lenge) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, JohnMartin skrev:

Løsning: Husfrua slutter å slå av lysene manuelt når hun går opp.

 

Manuelt, mener du da at du har en smart lyspære og at hun slår av en «gammeldags» bryter som bryter strømmen til noden? Altså ikke en bryter som styrer noden på «vanlig vis»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, ZoRaC said:

 

Manuelt, mener du da at du har en smart lyspære og at hun slår av en «gammeldags» bryter som bryter strømmen til noden? Altså ikke en bryter som styrer noden på «vanlig vis»?

 

Nei, manuelt i huset vårt er bryter som styrer noden. :) 

Har ingen brytere uten fibaro dimmer 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.