Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Google Home høyttalerene offisielt til Norge


Anbefalte innlegg

Dette var en blandet fornøyelse, og det virker som de sliter med enhetsnavn. Jeg har en enhet som jeg i google home appen har testet med å kalle den litt ulikt:

 

Skru på "hagelys", funker ikke.

Skru på "hage", funker ikke.

Skru på "Kristian", funker.

Skru på "Garden light, funker.

 

Virker som "generiske" som hage, kjeller osv ikke funker. Noen med bedre erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den på norsk i natt, men den klarte ikke styre noe som helst gjennom HS, fungerte fint på engelsk. 
Slettet HS koblingen og skulle legge til på nytt, men nå får jeg bare denne feilen, også forsøkt å fjerne norsk igjen 
Screenshot_20181013-090649.thumb.jpg.31623c50b5051865fcbbcf468f5a2273.jpg
Får det samme selv.

Skjønner virkelig ikke hva som er feil.
Disabla voice på alt i HS, prøvd å koble til, fail. La til voice på en device, prøvd å koble til, fail. Restartet HS, hele serveren, telefonen, reinstalleret Home osv, no luck.

Failet på S7, og failer nå på Note 9 med samme melding.

Noen som har tips?

Sent fra min SM-N960F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har samme problemer som nevnt ovenfor her;
Google Home-appen melder at tilkobling til Homeseer mislykkes, men så viser det seg etter X antall forsøk at den alikevel er tilkoblet.
Skal nevnes at dette først skjedde etter at eg deaktiverte Voice-control på alle enhetene i Homeseer, og aktiverte Voice på kun 25 stk. Er en antallsbegrensing der, såvidt eg har forstått.


Når eg så legger inn alle devicene i Hjemme, så får eg konsekvent feilmelding på første forsøk "kunne ikke nå google-tjenesten, sjekk tilkobling", men det fungerer alltid når eg trykker "prøve igjen". I går kveld fungerte ikkje dette i det heile tatt.

 

Det som fortsatt ikkje fungerer hos meg er at eg ikkje kan styre individuelle lys, kaffetrakter, persienner, etc.  Verken generiske navn eller særnavn (som kaffetrakter, persienne Øst, etc.)

Dersom eg seier slå av, eller slå på, alt lys, så fungerer det perfekt.  

Eg har sjekka i aktivitetsloggen, og Google-høgtalerene skjønner "alltid" kva eg seier, og loggen viser at det den meiner eg seier stemmer 100% med enhets-navnene eg har gitt (har samme enhetsnavn i HS3 som i Google Home - ingen navneendringer i Home-appen).
Ergo så har Home-appen og Assistant kontroll på enhetene mine, men Assistant klarer av en eller anna grunn ikkje å styre en konkret enhet.

Alt dette fungerte helt fint når eg hadde engelsk som assistant-språk. 

Veldig frustrerende ? 

 

Eg har forsøkte med fjerning av alle data i Google Home-appen, fjerning og innlegging av Homeseer-tilkobling, og knytting av alle devicer til Hjemme, 4 ganger i dag. Alltid med samme reslultat.

 

Eg drar konklusjonen at Google har tekniske problemer, men tar gjerne imot innspel fra andre :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, fikk de inn ved å unticke alle, da linket den seg opp, fikk feilmelding når jeg ticket noen igjen, men de kom inn likevel. 

De kan styres manuelt i appen og med engelske kommandoer, men ikke norske. 

Kan det være at homeseer modulen trenger en oppdatering eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilmeldte til Homeseer angående problemene med sync, fikk følgende respons:

 

Yes, this is an issue that our engineers are actively working on. We are currently waiting on an update from Google, and I can update you via this conversation once I have more info.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke linket Homeseer med Google Home, når jeg har skrevet inn Myhs brukernavn og passord står det "Accounts now linked", men deretter så skjer det ingen ting, appen går automatisk videre til innstillingene og når jeg blar meg frem til services som er linket står ikke homeseer der...

 

Edit: Har én enhet aktivert med voice for øyeblikket, en uproblematisk Dimmer 2 enhet. Har forsøkt diverse omstarter, reset, osv.

Endret av Nettopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.