Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Garasjeportåpneren


Kurt Näslund

Spørsmål

9 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
24 minutter siden, Kurt Näslund skrev:

Jeg har en Chamberlain Motorlift 700 garasjeport med bryter for åpning, samt fjernkontroll. Hvordan kan jeg få denne til fjernstyres fra app da via en eller annen z-wave løsning?

Sjekk om MyQ gateway er kompatibel med portåpneren og deretter om det finnes en plugin til MyQ i SmartThings, hvis du kjører det? Finnes plugin til HomeSeer i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg gjorde det enkelt  og satte opp et dobbelt Qubino rele for mine 2 porter. Begge porter har fjernstyring bl.a. via hardkoblet trykknapp så disse koblet jeg til releutgangene. Slår på via brukergrensesnittet (f.eks. HSTouch) og har et event som slår av etter noen sekund. Tilbakemelding fra en slik sak på øverste dørblad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 minutt siden, SveinHa skrev:

Jeg gjorde det enkelt  og satte opp et dobbelt Qubino rele for mine 2 porter. Begge porter har fjernstyring bl.a. via hardkoblet trykknapp så disse koblet jeg til releutgangene. Slår på via brukergrensesnittet (f.eks. HSTouch) og har et event som slår av etter noen sekund. Tilbakemelding fra en slik sak på øverste dørblad.

 

Fancy ? Takk for input!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Om du går for HomeSeer kan du ganske enkelt (vha plugin) få styring og indikering via Arduino/NodeMCU. Dette blir vel og merke ikkje Z-wave, men via WiFi.

Eg har laga til dette på to portar, vil anslå totalpris ca. 200 kr inkludert strømforsyning (5V/MicroUSB, kan gjerne bruke mobilladar).

Endret av bjornepappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.