Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppdatere Homeseer-enheter i Google Home


lasseruud

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt Homeseer til i min Google Home og fått opp enhetene, så sammenkoblingen gikk fint. Jeg har gjort noen endringer i Homeseer (bl.a. fjernet «voice command» fra mange enheter). Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg oppdaterer dette i Google Home. Googlesøk forteller meg at jeg kan si «Hey google, sync my devices», men det funker ikke. Må jeg rett og slett unlinke og linke Homeseer på nytt? Vil jeg da miste alle tilpasningene (endret nick, valgt rom, osv) jeg har satt opp i Google Home?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet til Norsk språk å ber "henne" om å "Oppdatere mine enheter" Da jobber "Hun" iherdig å bekrefter etterpå at mine enheter Homeseer og Netatmo er oppdatert. Men jeg får ikke Google til å kontrollere mine enheter. Hun bare sier at "hun" ikke kan gjøre dette enda. Er dette noe av samme feilen du opplever. Jeg ser at Google Home henter "talekommandoer" som jeg har lagt inn i hver enkelt enhet i HS3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer fint på Norsk med Home Assistant. Sier bare "slå på tv i stua", "slå på lys på kjøkken/stue" osv. Har også en del moduser som feriemodus osv som ikke har noe rom. De fungerer også. Så tviler litt på at ballen ligger hos Google :)  Er med i preview programmet til Google så mulig det er årsaken til at det fungerer? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikkje til å legge til HS i Google Home. Får feilmeldingen "Kunne ikke oppdaterre innstillingen. Sjekk tilkoblingen din." gang etter gang. Brukarnavn og passord er korrekt (får feilmelding tidlegare ved feil passord).

Tips?

Endret av bjornepappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikkje til å legge til HS i Google Home. Får feilmeldingen "Kunne ikke oppdaterre innstillingen. Sjekk tilkoblingen din." gang etter gang. Brukarnavn og passord er korrekt (får feilmelding tidlegare ved feil passord).
Tips?
Samme her. Prøvd alt mulig, uten hell i lang tid:/

Frustrerende..

Sent fra min SM-N960F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPDATE:

 

Hadde nærmest gitt opp dette, men gav det et nytt forsøk, og jeg fikk nå endelig linket GH og HS!

 

Det som har kommet frem i flere tråder ifm feilsøking er problemer med for mange devices med voice control enabled.

 

Jeg har tidligere forsøkt å disable voice på alt, og lagt til voice på en enkelt device, da en Fibaro Dimmer 2 Switch device, uten at jeg har fått linket.

 

Kom over en tråd nå hvor en HS bruker nevnte at han fikk linket ved å ha voice enabled på en Fibaro Dimmer 1, men så fort han enablet voice på en Dimmer 2 fikk han ikke linket.

 

Så nå disablet jeg voice på samtlige devicer igjen.

 

(fant forøvrig ut at jeg hadde glemt å ticke på show hidden devices sist jeg gjorde dette, så jeg hadde nok ikke disablet voice på alt sist jeg prøvde)

 

Jeg enablet så voice på en enkelt Virtuell on/off device, og den alene, forsøkte å linke. Success!

 

Da er det bare å prøve seg frem på flere devicer og se når den ikke vil linke igjen.

 

Håper dette hjelper noen som har problemer med å linke GH og HS.

 

 

Edit: Har nå enablet voice på flere Fibaro Dimmer 2 devices, sagt "Hey Google, sync my devices" og de dukker opp i Home appen uten problemer og kan styres med tale på norsk.

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann. Kom hjem med en Home Mini i dag og forventa at dette skulle bli lett.

Skrytesiden til HS gir jo intrykk av at dette er plug&play.:(

Meeen får bare begynne med å stålsette meg for en 'deaktivere voice marathon'. For nå får jeg ikke linka opp HS GH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 9.49, Moskus skrev:

Dette er et problem som ikke bare gjelder HomeSeer, så ballen ligger hos Google.

 

En workaround er å tilknytte lys til rom. Da kan du be GH slå av "rom" (f.eks. "kjøkken") så fungerer det.

Det fungerer ikke hos meg, "beklager jeg skjønner ikke hva du mener" når jeg sier Hey Google slå av stue (som da har 1 lys) 

 

Edit: Nå fjernet jeg engelsk fra listen (jeg hadde både norsk og engelsk) og da skjønner den fint hva jeg mener. 

Nå kan jeg si hei Google slå av TV lys etc

Endret av Actibus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Actibus skrev:

Det er enkelt å deaktivere de da, vis alle enheter på device management, velg alle og velg disable voice. 

Så kan du huke av de du vil ha det på og velge enable voice

Takk og lov for det tipset :)

Fikk de inn nå - så det er lys i tunnelen. Bare en haug med alias som må defineres

 

Takker og bukker

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Måtte som dei fleste andre deaktivere alt av voice commands før eg fekk til å legge til devicar i Google Home, men sit framleis med nokre spørsmål kring stemmestyringa.

  1. Fins det ei liste over syntaksar for korleis ein skal sende norske kommandoar til Google Home? Har funne nokon, men slit framleis med å styre t.d. éin og éin device (kjøkkenet har 4 forskjellege)
    1. "Synkroniser mine enheter" fungerer
    2. "Sett lys i "romnavn i google home-appen" til xx%" og "Sett kjøkkenlys til xx%" fungerer
    3. "Skru av/på alt lys" fungerer på alt som er definert som lys i GH
  2. Slit med at to lys som går frå ein dobbel Fibaro-switch ikkje blir definert som lys i GH, sjølv om eg har huka av for "is light" i dei to switch-devicane. Dette er litt slitsamt om eg vil skru av alt lyset på kjøkkenet, då dei to lysa ikkje reagerer på lyskommandoar.
  3. Korleis køyrer ein events på norsk?

På førehand takk for all hjelp!

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med at Fibaro Dimmer dukker opp som lys, men Fibaro Switch dukker opp som bryter og reagerer derfor ikke på lyskommadoer. Har sjekka at alt står som «is light» i HS. På vedlagte bilde fungerer spisestue, men ikke stue eller vaskerom med stemmen. De fungerer når jeg trykker av/på i appen. Noen som har fix for det?

 

Liste med fraser som fungerer hadde vært veldig fint å ha, men det har jeg kun sett på engelsk.

6CD953F7-EF82-41BE-99D5-B63A7CD2C9D1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.