Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Modusbryter til Home Assistant


Ares

Anbefalte innlegg

Hei! Er forholdvis ny i smarthus-universet, men har nå tenkt å starte i det små hjemme med Home Assistant og noen enkle Z-wave-komponenter. Min største bekymring er imidlertid WAF, særlig med tanke på at jeg er mye bortreist. Ser Futurehome har en modusbryter (hjemme/borte/ferie/natt) som mange monterer i gangen, og ser for meg at dette må til hos oss også hvis ett slikt system skal godtas i hjemmet. Finnes det lignende produkter som fungerer med Home Assistant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. I en tidlig fase med fokus på styring av lys og varme så tenkte jeg en slik bryter ville være ypperlig. Det er klart at med et hus fullt av sensorer, smart dørlås osv. så vil man kunne ta for seg veldig mange eventualiteter og sette kriterier som utløser ønsket hendelse / setter ønsket modus. Uten alt dette så er alternativet slik jeg ser det at man må inn i appen for å sette den modusen man ønsker(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Dette er vell en vanlig veggbryter for (i utgangspunktet) styring av lys? Har ikke kjøpt adapter for 433 mHz, men vurderer det sterkt.

Endret av Ares
Skriveleif og fjernet overflødig vedlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.