Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Wave lyssensor for utendørsbruk


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som har noen gode tips på sensorer for utendørs bruk som tåler vestlandsvær? Ønsker en sensor som måler lysstyrken og basert på gitte parameter slår på og av lyset. Då tenker eg ikkje på en standard skumringsrele, men en sensor som kan koples opp mot smarthus sentralen. Helst et produkt som støttes av futurehome. Dette med tanke på å kunne feks velge når eg er bortreist, så slår ikkje lyset seg på om kvelden. Eller mulighet for at det slår seg på, men deretter slår seg av når eg setter hytta til natt modus.

 

Ser at Aeotec Multisensor er nemt noen plasser, men det produktet har vel egentlig ikkje rett IP grad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Noen som har noen gode tips på sensorer for utendørs bruk som tåler vestlandsvær? Ønsker en sensor som måler lysstyrken og basert på gitte parameter slår på og av lyset. Då tenker eg ikkje på en standard skumringsrele, men en sensor som kan koples opp mot smarthus sentralen. Helst et produkt som støttes av futurehome. Dette med tanke på å kunne feks velge når eg er bortreist, så slår ikkje lyset seg på om kvelden. Eller mulighet for at det slår seg på, men deretter slår seg av når eg setter hytta til natt modus.

 

Ser at Aeotec Multisensor er nemt noen plasser, men det produktet har vel egentlig ikkje rett IP grad?

 

Hei, bruker et nexa skumringrele, 433 ikke z-wave, må stilles manuelt, men siden har jeg ikke rørt det, det bare virker[emoji5]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, nogeni skrev:

Hei, bruker et nexa skumringrele, 433 ikke z-wave, må stilles manuelt, men siden har jeg ikke rørt det, det bare virkeremoji5.png

 

Ja det er mange skumringsreele som bare virker, men ønsker å kople den opp mot smarthus sentralen. Virket ikkje ut det var mulig med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Ja det er mange skumringsreele som bare virker, men ønsker å kople den opp mot smarthus sentralen. Virket ikkje ut det var mulig med denne?

Den blir hos meg lest av i homeseer med rfxcom, kjenner ikke til hvordan andre sentraler leser den


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2018 den 16.03, SmartCabinWest skrev:

Ser at Aeotec Multisensor er nemt noen plasser, men det produktet har vel egentlig ikkje rett IP grad?

Den gamle AeoTec Multisensoren (den som ser ut som en hvit tennisball) har påstått IP44. De varer altså ganske lenge, men jeg har ødelagt minst 1, mulig 2 på 6 år. Den har da stått montert under halvtak, men ved ekte vestlandsvær så regner det jo like mye horisontalt som vertikalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.