Gå til innhold
  • Bli medlem
GustavM

EasyAccess Easycode pinout

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har EasyAccess Easycode på alle ytterdørene i huset, og ønsker å kunne styre disse med f.eks Wifi, Rfid ol, så jeg kjøpte en av disse vanvittig overprisete Bluetooth modulene for å "reverse engineere" denne. Siden det var en 4pin plugg mellom lås og modul antok jeg at de brukte en eller annen form for seriekommunikasjon mellom modulen og låsen og at det var noen form for verifisering, men den gang ei. De 4 pinnene er VCC, Jord og 2 pinner som settes høy for å hhv åpne og lukke låsen. 

20181017_110839.thumb.jpg.4391dd0b86fa6de92331539c64a67d65.jpg

Når Bluetooth modulen mottar "unlock" kommando fra appen skjer følgende: 

Unlock pin: Høy i 650 millisekund >>> 10,5sekunder pause >>> Lock pin: Høy i 650 millisekund. 

Spenningsnivået når pinnene blir satt høy er ca 4.6V så jeg vil tippe de er 5v tolerant.

Dette betyr at det er ekstremt enkelt å lage sitt eget opplegg for styring av låsen 😁

Pluggen er en 4pin JST PH 2mm pitch. EBAY

• Like 1
  • Thanks 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
30 minutter siden, GustavM skrev:

Unlock pin: Høy i 650 millisekund >>> 10,5sekunder pause >>> Lock pin: Høy i 650 millisekund. 

Genialt for oss hjemmehackere, men litt skummelt...? Dette er på modulen som er på innsiden hav døra, ikke sant?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Moskus said:

Genialt for oss hjemmehackere, men litt skummelt...? Dette er på modulen som er på innsiden hav døra, ikke sant?

Ja er på innsiden, så man må ha tilgang til å skru av låsen for å "hacke" den. Det farligste er i grunn om man kobler i eller tilbakestiller BT modulen uten å sette den opp, da vil førstemann som kobler seg til kunne sette pinkode og åpne døren. Når den først er satt opp må man kjenne pinkoden for å koble til nye telefoner. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er bra. :)

Slik det pleier å være, hvis du installerer noe nytt så sett det opp skikkelig med en gang og endre standard-passord... ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei!

Jeg har EasyAccess Easycode på alle ytterdørene i huset, og ønsker å kunne styre disse med f.eks Wifi, Rfid ol, så jeg kjøpte en av disse vanvittig overprisete Bluetooth modulene for å "reverse engineere" denne. Siden det var en 4pin plugg mellom lås og modul antok jeg at de brukte en eller annen form for seriekommunikasjon mellom modulen og låsen og at det var noen form for verifisering, men den gang ei. De 4 pinnene er VCC, Jord og 2 pinner som settes høy for å hhv åpne og lukke låsen. 

20181017_110839.thumb.jpg.4391dd0b86fa6de92331539c64a67d65.jpg

Spenningsnivået når pinnene blir satt høy er ca 4.6V så jeg vil tippe de er 5v tolerant.

Dette betyr at det er ekstremt enkelt å lage sitt eget opplegg for styring av låsen 

Pluggen er en 4pin JST PH 2mm pitch. EBAY

Har du prøvd EasyAccess zigbee modulen ?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå