Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

YALE Z-wave deadbolt EU versjon


Fermate

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Moskus skrev:

Solgte ikke du en til meg for en stund siden...? Jeg har ingen direkte behov for en selv akkurat nå, men mulig jeg kjenner noen.

Jo, men det er en lang historie...

-har noe med at hullet i døra blir større for hver ny lås som jeg tester ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, iblis skrev:

Hvordan er denne i forhold til ZM1702 som jeg har nå? Selv er jeg ikke fornøyd med ZM1702 og venter egentlig bare på at ID Lock skal få ferdigstilt z-wave modulen sin.

 

Jeg har også den og er dritt lei.

 

Hullet i døra er nå så stort at jeg må på med metallplate innenfor låsen :)

Derfor hadde jeg tenkt å mekke til en kombinasjon av en norsk lås og den Yale greia.

Se om jeg får den til å dra den norske låsebolten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den ‎08‎.‎04‎.‎2016 at 15.21, Fermate skrev:

Jeg driver også å sjekker om Assa Abloy Norge kan skaffe dem...

 

Assa Abloy sa nei, de kan ikke skaffe Yale låser.

Selv om det er samme konserneier så er det ingen kommunikasjon :(

 

De mumlet for øvrig noe om at de skulle mot Z-wave på de låsene de har ZigBee på i dag...

 

Finnes det noe ZigBee USB stick en kunne programmere mot (om en hadde protokoll spesifikasjonen på det aktuelle ZigBee produktet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zigbee skal jo være "åpent", så i utgangspunktet er det bare å sette seg ned og programmere. Men jeg tror å lage en "åpen" Zigbee-plugin er vesentlig verre enn en egen Z-wave plugin, da "Zigbee" kommer i litt flere varianter enn Z-wave.

 

HomeSeer har jo blitt lovet Zigbee-integrasjon i lengre tid nå, men den er minst et halvt år bak skjema, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det JEG tenkte var å skrive en spesifikk ZigBee HS3 plugin til norske Assa Abloy låser... Bare for å få en norsk kvalitets alternativ.

Hva tror du om det?

Vet du om noen USB stick som kan passe?

Så kan jeg høre med gutta på Ski om vi kan få dokumentasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis vi kan få til det så er jeg gjerne med. IDlock kan godt få litt konkurranse, og det er mulig vi snart må ha en ny ytterdør (og dermed ny dørlås).

 

Om det er lett eller ei, vet jeg ikke. Men hvis Smarter-produktene er en utfordring, tror jeg Zigbee er vesentlig verre. Men jeg håper jeg tar feil! :)

Det eneste jeg vet om USB Zigbee interfacer er det jeg fant ved å google akkurat det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.