Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alternativ til Vera app til iOS?


kåres

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter et enklere og mer kone- og barnevennlig grensesnitt for bruk av iPad som styringsenhet. Pr i dag har jeg Veras egen app, har testet Imperihome og OneEnabled, men er ikke helt fornøyd med de. Liker utseende på sistnevnte, men den er utrolig tungvint å bruke, særlig for resten av familien som ikke er like glad i tech og gadgets som meg. Er ute etter en litt mer intuitiv app, noen som har funnet noen andre alternativer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har installert "VeraMate" på kona's Iphone, og hun virker førnøyd. Har ikke sett så mye på den selv, men den legger opp devicene forholdsvis pent og intuitivt.. Jeg har akkurat lagt opp en android pad på veggen med imperihome dashboards, så hun bruker mest den nå.. 

 

Imperihome er jo litt begrenset på å få pen GUI, men den fungerer jo bra? Hva har du å utsette på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, PerH skrev:

Jeg har installert "VeraMate" på kona's Iphone, og hun virker førnøyd. Har ikke sett så mye på den selv, men den legger opp devicene forholdsvis pent og intuitivt.. Jeg har akkurat lagt opp en android pad på veggen med imperihome dashboards, så hun bruker mest den nå.. 

 

Imperihome er jo litt begrenset på å få pen GUI, men den fungerer jo bra? Hva har du å utsette på den?

Rent praktisk er det vel ikke så mye å utsette annet enn litt begrensninger i oppsett/layout, men det mest avgjørende er jo at den ser ut som den hører til tiden da vi brukte floppy disc ;) 
Jeg ønsker å ha et par-tre pads hengende fast hvor hele familien har tilgang til å starte scener, men da vil jeg ha noe som ser ok ut der de henger. Som nevnt, utseendemessig liker jeg OneEnabled, det blir bare for mange trykk frem og tilbake til at kona finner det verdt å ha. 

Er nok kanskje litt sær, men jeg er ikke særlig begeistret for veldig grafisk uttrykk med farger og 3D ikoner etc. Får litt småangst av å ha hele fargespekteret hengende på veggen :D 

Endret av kåres
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.