Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mill, legge til ovn med unifi wifi.


Anbefalte innlegg

Kjøpte to ovner fra Mill i går, og jeg har aldri plagdes så mye noen gang før, med å få en enhet på nett.

 

Etter mye om å men så tenker jeg at her må det bare googles. Ser så at de ikke støtter 5 Ghz. (Jeg har unifi nett, som sender både på 2.4 og på 5 med samme ssid)

Deaktiverte 5ghz radioen, men det fungerte fortsatt ikke. Forsøkte også den alternative metoden for å legge til oven, men den gir ikke noen feedback, og appen blir bare stående ut at noe skjer.

 

Finner til slutt en kommentar på mill sin guide, der det forklares at man må slå av wifi, så lage en hotspot på en telefon nummer 2, med samme ssid og wpa key som på wifi i huset, deretter bruke telefonen som har mill appen, koble til hotspot, og så legge til ovnen på samme ssid. Da fungerte det fint. Og etter at det er gjort kan man slå av hotspot, og slå på wifi i huset igjen. Da kobler ovnene seg opp helt fint. 

 

Tragisk at det skal være så knotete.

Andre som har erfaringer rundt Mill og wifi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21/10/2018 at 18:51, Gjelsvik said:

 

Andre som har erfaringer rundt Mill og wifi?

 

Jeg er ikke en ekspert på Mill, men det ryktes at Mill har 2 versjoner. Gen 1 og Gen2. De problemer du nevner har jeg hørt om på Gen1.
Sjekk hva du kjøpte. Jeg er redd noen selger Gen1 på billigsalg/tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ovnene er virkelig katta i sekken for min del. De går offline fra appen, dvs det er jo ikke mulig å se om de er online/offline, men de slutter å rapportere romtemperatur.

 

Det lokale panelet på ovnen virker også låst, eller er det by design at det ikke er lov å overstyre temperaturen ved å trykke +/- på panelet?

 

Det eneste positive er at Tibber appen ser ut til å styre ovnene bedre og kjappere enn Mill Heating appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22/10/2018 at 09:27, MortenB said:

Jeg la til 2 stk Mill AV600 og en stk Wifi socket uten problemer mot Unifi AC AP Pro den siste uka.

 

Hvordan er SSIDen satt opp? Kjører du b/g/n/ac? Kjører du bare 2.4ghz? eller også 5ghz?

 

Mill skriver jo at de ikke støtter annet enn 2.4, men telefonen min vil jo foretrekke 5ghz, og da er man ikke lenger på samme ssid som ovnen. Det fungerte å bruke en telefon som hotspot, men veldig rart at de skal være så firkanta. "Alt" annet av dingser jeg har har fungert helt fint mot unifi nettet.. (Sonos, sensibo, verisure, blink, amazon echo, div samsung printere, div ip camera etc.. ) også billig kina ting virker helt fint på dette nettet. Mill må jo ha brukt urgammel hardware ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gjelsvik skrev:

 

Hvordan er SSIDen satt opp? Kjører du b/g/n/ac? Kjører du bare 2.4ghz? eller også 5ghz?

 

Mill skriver jo at de ikke støtter annet enn 2.4, men telefonen min vil jo foretrekke 5ghz, og da er man ikke lenger på samme ssid som ovnen. Det fungerte å bruke en telefon som hotspot, men veldig rart at de skal være så firkanta. "Alt" annet av dingser jeg har har fungert helt fint mot unifi nettet.. (Sonos, sensibo, verisure, blink, amazon echo, div samsung printere, div ip camera etc.. ) også billig kina ting virker helt fint på dette nettet. Mill må jo ha brukt urgammel hardware ? 

Har 2 stk AC AP Pro. Den ene står i samme rom som de 2 Mill ovnene. Har 1 SSID med både 2.4GHz og 5GHz aktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det trådstarter erfarer. Har en 4-5 Mill WifI-ovner på hytta, sammen med et par Unifi AP'er og det var et herk å legge til hver eneste en. Timet ut og gav error gang etter gang med en Androidtelefon. Også dette var samme SSID på både 2,4 og 5GHz. Det fungerte bedre  med et Android nettbrett, selv om det også her krevde haugevis av forsøk. Når ovnene først er satt opp så fungere de knirkefritt da.

 

At panelet er låst når de er tilkoblet WiFi tror jeg er riktig. Du må koble de av for å kunne bruke +/- knappene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gjelsvik skrev:

At man ikke lokalt kan overstyre må jo være helt bak mål, en bug?

 

Så nettopp en test på tek.no, der står det jo at de skal kunne overstyres?

Trykk en gang på wifi knappen på ovnen, så kan du styre den lokalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
On 05/11/2018 at 20:09, Shen said:

Prøvde meg nå uten hell.
Mill gen1 og Unifi AP AC PRO, 1 SSID med 2,4/5 ghz på samme.

 

Dette er mitt oppsett også, og jeg får det heller ikke til. Er det noen med Gen1-ovner som har fått koblet til Unifi-trådløsnett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.