Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ikea eller Philips farge pærer


backspace

Anbefalte innlegg

Ser nå at IKEA har fått sin E27 farge pære i løs salg uten kontrolleren til 199,- så det er jo en grei pris. Jeg har bare IKEA sine farge pærer og skal kjøpe flere farge pærer nå, men lurte litt på hvordan IKEA er opp mot Philips sine Color Ambiance E27 Pærer. Ser at Philips sine er 800 lumen og har millioner av farger mens IKEA har 600 lumen og 20 farger i følge spec. 

 

Noen som har sammenlignet disse pærene i praktisk bruk? Lyser philips sine litt sterkere siden de er 800lm? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, ZoRaC said:

 

20 farger fra app og 9 med fjernkontroll, det kan hende, men jeg bruker ingen av delene. :) Via ConBee/deCONZ tror jeg pæren støtter mer. 

 

Det er derfor jeg også lurte litt på dette siden jeg så dette, så derfor om noen har sammenlignet litt her i praktisk bruk. Var mest dette med 600 vs 800 lm, da jeg vil ha noen sterke pærer for ute bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, backspace skrev:

Var mest dette med 600 vs 800 lm, da jeg vil ha noen sterke pærer for ute bruk.

 

Jeg har 3x IKEA RGB i utelysene. Synes de lyser nok. :) står på 30% til vanlig og dimmer opp til 100% ved bevegelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var 400 kr i avslag på Google Home Mini ved kjøp av Hue startpakke på Elkjøp ble det handlet det og litt IKEA pærer:

lys.jpg.bc0f24e0262178ac4ff3073b0a539c59.jpg

 

Prøvde litt i kjellerstue hvor jeg hadde 1000lm IKEA pære fra før og det ble litt skummring med IKEA 600lm på vanlig hvit lys, Philips var hakket bedre her. Så blir philips pærer i kjeller stue hvis jeg da ikke da kjøper taklampe med 2 x lyspærer (IKEA) :). Samme for utelys hvor jeg har en gammel dobbel lampe, ble litt mørkt men får kanskje heller bruke 2 x Hue Outdoor 5m ledstriper som jeg har i posten og lage "landingsstripe" i innkjørsla :D  Fargene har jeg ikke sett så nøye på, virket som Philips pærene har litt bedre fargespekter, men IKEA fargene er greie nok også til sitt bruk

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.