Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bevegelse sensor til lys, hvordan programmere?


runryd

Anbefalte innlegg

Hei.

Styrer pr i dag alt av lys i stue med nexa kontakter, noen dimmere og noen on/off.

Styres fra veggbryter og Telldus.

Har kjøpt en  bevegelsesensor som nå er kodet opp i telldus live.

Jeg greier å lage en hendelse som tenner lys automatisk ved bevegelse mellom klokken 16 og 23, men hvordan får jeg lagt inn at lys skal slukkes hvis det ikke er bevegelse i løpet av for eksempel 2timer?

Er det i tillegg mulig at dette ikke gjelder hvis lys er aktivert med lysbryter?

 

Takker for alle tips.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg hadde samme utfordring, og løste det med en android klient (på en datamaskin som uansett står på), remotestick og tasker. Da kan en sette tidspunkt fram i tid (i en variabel), 

for å så sammenligne med faktisk tidspunkt når f.eks en bevegelsesensor trigger og enten slå da lys av eller så kan en gjenta prosessen. 

Ang. lysbryter så vil nok det gå greit om den er registrert som egen bryter i telldus live, da det kan det være en condition for om lys skal slås av.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.