Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Analysere strømlogg - reaktiv energi og fasespenninger


Anbefalte innlegg

Jeg har samlet data i noen uker/mnd fra min AMS-måler (på the easy way). 

 

Men, hva kan jeg bruke loggen/målingene av spenning hver fase til? 

 

Og, hva kan jeg bruke reaktiv last Q1Q2 og Q3Q4 til? Jeg har lest litt på det jeg finner om reaktiv last, og skjønner at det har f.eks. noe med induktiv last å gjøre. Men jeg klarer ikke f.eks. plukke ut fra loggen at 'der startet en motor av et eller annet slag" f.eks, eller andre tolkninger. 

 

Hva kan jeg bruke spenningsloggen til? Absolutt ingenting? Forskjellen i spennign mellom hver fase, forteller det noe om ting inne i huset mitt, eller forteller det bare om hvordan tilstanden er på strømnettet utenfor huset?

473753061_Screenshotfrom2018-10-2321-58-59.png.27f85886f8f86bb6963363e7d0d577ea.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loggene dine sier jo en del om tilstanden på strømnettet ditt. Men spenningsfallet kan jo være (og sannsynligvis er) forårsaket av ytre faktorer, altså høye strømtrekk på nettet utenfor huset ditt, som du ikke har noen mulighet til å påvirke. Lading av elbil i nabolaget eller noe sånt, vil jeg anta.

 

Utover at det ser tøft ut, hva hadde du tenkt å bruke det til? Tenkte du at spenningsendringer skal trigge en eller annen handling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ØysteinHJ skrev:

Utover at det ser tøft ut, hva hadde du tenkt å bruke det til? Tenkte du at spenningsendringer skal trigge en eller annen handling? 

 

Først må jeg finne noe som kan tolkes utav dataene, så kan jeg finne ut om det er informasjon som kan brukes til noe... - derav denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.