Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styre vannbåren varme med Homey


JLE

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vurderer å bruke Homey til å styre den vannbårne varmen i huset. Tanken er å bytte ut det gamle systemet fra roth med tempføler i hver sone og sette opp ett relee som f.eks z-water for å åpne/stenge aktuatorene. Har Homey en logikk for dette? Det ser ut til at det er mulig å få til ved å lage flows. Men det er jo lite brukervennlig hvis man må inn å endre i flow for å sette opp/ned temperaturen. Jeg ønsker å kunne gjøre dette enkelt i app på tlf. Noen som har erfaring med lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Z-Water er vel ikke støttet av Homey ennå så vidt jeg kan se:

https://community.athom.com/t/thermofloor-multireg-heatit-app-v2-0-0/166

 

Et alternativ som heller ikke er støttet ennå er Logic Home Control med produktet LHC5030 som ifølge Thomas Hvinden Haug er det samme produktet som Thermofloor Z-Water:

https://community.athom.com/t/logic-home-control-app-v2-0-1/160/8

 

Men intet som faktisk er støttet ennå om ingen andre har annen info å komme med.

 

Nå som det er sagt, hvordan er det Z-Water faktisk fungerer og kobles opp i forhold til en termostat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.