Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ingen Fibaro enheter som er Z-wave +?


JohnMartin

Anbefalte innlegg

Nydelig melding fra butikk: ?
 

Quote
Vi beklager å måtte si at det er tomt for Smart Switch, og vi får det heller ikke inn igjen da produsenten har stoppet å lage det.
Skal vi bytte produktet slik at du får Fibaro Wall plug i stedet (til samme pris)? Eller vil du kansellere bestillingen?

 

Hva er alternativet da? Når Fibaro ikke fungerer med Homeseer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken butikk er dette?

 

Ser de jeg bruker å handle av har den inne. Feks Tronika.  Hvis Aeotec har sluttet å lage den kan det tyde på at de kommer med en ny snart. De har lansert en del Zwave S2 nyheter siste tiden så er jo på tide med ny utgave av den snart. 

 

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutes ago, Dennis87 said:

Hvilken butikk er dette?

 

Ser de jeg bruker å handle av har den inne. Feks Tronika.  Hvis Aeotec har sluttet å lage den kan det tyde på at de kommer med en ny snart. De har lansert en del Zwave S2 nyheter siste tiden så er jo på tide med ny utgave av den snart. 

 

 

Tibber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bekreftet det samme fra Intin.

De får ikke inn flere Aeotec Smart Switch 6. EOL... ?

De sender noen Telldus plugger istedenfor. Så får jeg se om strømforbruk fungerer på de da..

 

Har vært i kontakt med Aeotec support, og de viste ikke om Smart Switch 6 EU var EOL, men om den var, så trodde de at det var ny versjon i horisonten. For de var visstnok populære.

Han sendte forespørsel videre opp i systemet for å få mer informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote
It seems to be correct that the EU model has been EOL, I am unsure what this would mean for Smart Switch products we have currently, but CES 2019 is coming up soon which should have more information on new products reported.
 
Cheers,
Chris Cheng
Field Application Engineer
Aeotec Inc.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

He he, ser den. Det er alt for mykje som kjem "snart" av Z-Wave-utstyr! ?

 

Eg skulle sjølv gjerne hatt ein heil del Z-Wave vridimmarar "i går", men verken Heatit eller Q-Light (som er dei einaste eg veit om som har noko slikt på gang) kan kome med noko tidspunkt for når dei vil kunne levere... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2018 den 19.31, ZoRaC skrev:

 

Dimmer 2:

195088DF-A045-4168-914E-DD08D8A08C61.jpeg.ee3cc48744fdd4aef7246741df0cb9cd.jpeg

 

Jeg har også litt problemer med mine Dimmer 2. 

Jeg får ikke instant update til å fungere på Z-Wave Switch Multilevel devicen. Når jeg slår på og av bryteren lokalt, eller dimmer, så oppdaterer ikke HS seg. Z-Wave Power devicen fungerer dog utmerket, og oppdaterer seg innen et sekund eller to.

 

Jeg har forsøkt dette:

- Associations har jeg forandret til bare Group 1 til HS, jeg har forsøkt som ZoRaC har det (også default hos meg), og en hel del andre varianter jeg fant på nett.

- Jeg har forsøkt å justere parameter 27 fra 15 til 0 for å tvinge unsecure coms. (Sånn jeg har skjønt det.)

- Forandret parameter 21 uten forandring (tenkte kanskje at hvis den sendte dimmer level istedenfor 0xFF til HS så ville det hjelpe...)

 

Jeg kjører nyest HS, samt Z-wave 3.0.1.252 på en Aeotec Z-Stick Gen5.

Følgende data om Dimmer 2ene jeg har:

fibaro.thumb.jpg.3956758c4d05908859f10b80908f7f30.jpg

 

Noen som har noen ide om hva jeg kan teste?

Endret av Sleepy81
La til bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, Sleepy81 said:

 

Jeg har også litt problemer med mine Dimmer 2. 

Jeg får ikke instant update til å fungere på Z-Wave Switch Multilevel devicen. Når jeg slår på og av bryteren lokalt, eller dimmer, så oppdaterer ikke HS seg. Z-Wave Power devicen fungerer dog utmerket, og oppdaterer seg innen et sekund eller to.

 

Jeg har forsøkt dette:

- Associations har jeg forandret til bare Group 1 til HS, jeg har forsøkt som ZoRaC har det (også default hos meg), og en hel del andre varianter jeg fant på nett.

- Jeg har forsøkt å justere parameter 27 fra 15 til 0 for å tvinge unsecure coms. (Sånn jeg har skjønt det.)

- Forandret parameter 21 uten forandring (tenkte kanskje at hvis den sendte dimmer level istedenfor 0xFF til HS så ville det hjelpe...)

 

Jeg kjører nyest HS, samt Z-wave 3.0.1.252 på en Aeotec Z-Stick Gen5.

Følgende data om Dimmer 2ene jeg har:

 

 

Noen som har noen ide om hva jeg kan teste?

 

Har du slettet devicen "Switch Multilevel 2"?

 

Gjør du det, så skal HS oppdatere Switch Multilevel 1 når du bruker bryter manuelt/lokalt.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.