Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Minneforbruk HS3 på RPI


Eskil

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt HS3 gående på rasperry pi i beste stabile velstand i et års tid. I det siste har den tryna noen ganger og jeg ser i loggen at "out of memory" har blitt et gjentagende problem.

 

De siste dagene har jeg sjekket minneforbruket til HSConsole.exe ( med kommandoen ps aux --sort -rss |head ) som øker jevnlig og etter 4-5 dager er det stopp. Jeg sliter med å finne ut hva jeg har gjort for å få til dette. Er det noen funksjonalitet i HS som logger hvilke komponenter/plugins som spiser minne?

 

Etter en boot rapporteres det ca 10% memory og etter noen dager er den på 50% ..

 

Noen andre som opplever det samme?

 

Nyeste plugin jeg har installert som kanskje kan ha trigget noe er mcsMQTT. Noen som har denne kjørende uten problemer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, ZoRaC said:

Hvilken versjon av Mono kjører du?

 

$ mono --version
Mono JIT compiler version 4.5.1 (master/9db20c4 Fri May 13 15:41:42 EDT 2016)

 

HS installasjonen er: HomeSeer Version:HS3 ZEE S2 Edition 3.0.0.478 (Linux)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Eskil skrev:

 

$ mono --version
Mono JIT compiler version 4.5.1 (master/9db20c4 Fri May 13 15:41:42 EDT 2016)

 

HS installasjonen er: HomeSeer Version:HS3 ZEE S2 Edition 3.0.0.478 (Linux)

 

Hvis det støttes av Zee så ville jeg forsøkt en nyere versjon av Mono. Merk at hvis du bruket aspx-sider så slutter de å virke etter en gitt versjon på 5.x...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
3 minutter siden, Eskil skrev:

Alt løste seg etter oppgradering av mono.

Skal innrømme at jeg brukte mye tid på å få det til uten å lykkes..  Fant til slutt et script fra HS som fungerte utmerket:

 

https://helpdesk.homeseer.com/article/209-update-to-mono-5-12

Supert! Takk for tipset. Jeg driver support for en del Zee2's så dette er nyttig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Moskus said:

Supert! Takk for tipset. Jeg driver support for en del Zee2's så dette er nyttig. :) 

 

Glemte å skrive at etter scriptet var kjørt fungerte ikke HS i det hele tatt.

Måtte også  kjøre "sudo apt-get install mono-vbnc" ..  Etter det startet HS igjen som normalt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.