Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave 3.0.1.243 er sluppet


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Ref https://forums.homeseer.com/forum/lighting-primary-technology-plug-ins/lighting-primary-technology-discussion/z-wave-homeseer/88792-hs3-z-wave-plug-in-release-notes

 

Men, er det ikke litt spesielt av dem å slippe en versjon som «stable» når restore til UZB1 ikke virker?? Det ødela de jo i 3.0.1.224 og ser ikke ut til å være fikset...?

Sitat

Changed in version 3.0.1.224 (Beta)

* Restoring to a Zee S2 or Z-Net with an updated Z-Wave ZDK 6.81 would fail, this is fixed (invalid function ID 46 error). Restoring to a UZB interface is not supported at this time.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HS Support svarte meg dette for noen dager siden:

Sitat

Matt replied

Oct 23, 10:01am
I'm not sure why the restore was taking so long, though we have updated the store pages for UZB devices to reflect that the restore procedure does not work on them. We have reached out to the manufacturers about this, though I am not sure whether they will be able to provide us the necessary information to add this functionality back in.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2018 den 22.01, ZoRaC skrev:

Men, er det ikke litt spesielt av dem å slippe en versjon som «stable» når restore til UZB1 ikke virker?? Det ødela de jo i 3.0.1.224 og ser ikke ut til å være fikset...?

Ja, restore til UZB er jo en av de særdeles gode funksjonene HS har. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Moskus skrev:

Ja, restore til UZB er jo en av de særdeles gode funksjonene HS har. :( 

 

Jeg kjøpte meg en for å ha i backup for bare noen uker siden. Om backup/restore ikke er mulig lengre er jo litt krise!

 

Finnes det andre måter å ta backup/restore av UZB1 på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å overføre data fra en UZB1 til en annen men det forutsetter jo 2 operative HS installasjoner... "Receive network..." og "Send network..." i Z-Wave menyen.

 

Skal flytte min installasjon til en annen PC og tenkte i det samme å flytte over til en UZB1 med siste firmware men hvor pokker finner en ver 5.32? Ser den beskrevet på z-wave.me men der er bare 1 fil som heter noe med 5 og den klarer jeg ikke å installere... Har lest i timevis på nett men finner ingen løsninger som funker så min nye UZB1 ser ut til å bli værende 5.25...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SveinHa skrev:

Det går fint å overføre data fra en UZB1 til en annen men det forutsetter jo 2 operative HS installasjoner... "Receive network..." og "Send network..." i Z-Wave menyen.

Det er ikke det samme. Hvis en UZB1 kneler har du ikke lenger denne muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Moskus skrev:

Det er ikke det samme. Hvis en UZB1 kneler har du ikke lenger denne muligheten.

Helt sant men det er nå en slags backup.

 

Fatter ikke at backup/restore skal være noe problem i det hele tatt, der ligger jo bare et titalls byte pr node i interfacet og det er ikke stort annet enn nodenummer og nabonoder om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.