Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvilke imotion sensorer anbefaler folk?


LEHoisveen

Anbefalte innlegg

Jeg har flere Aeotec Multisensorer men er ikke veldig fornøyd med selve bevegelsesfunksjonen, Virker som om den krever langt mer bevegelse enn andre selv om den står på max sensitivitet. Fordelen med disse er jo fast strøm og flere andre sensorer i samme enhet. Selve bevegelsesbiten funker mye bedre i Everspring/Nexa SP-103 men da har du kun batterier som må skiftes i ny og ne... Batteristatus rapporteres via Z-Wave så du har nå litt kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, SveinHa skrev:

Jeg har flere Aeotec Multisensorer men er ikke veldig fornøyd med selve bevegelsesfunksjonen, Virker som om den krever langt mer bevegelse enn andre selv om den står på max sensitivitet

Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, LEHoisveen said:

 

Skal ha fler imotion sensorer, har en Fibaro i dag.

 

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

 

 

 

Jeg har vel 13 Aeotec Multisensorer installert, og må si meg litt enig med @SveinHa

Er stor forskjell mellom de forskjellige. Enkelte reagerer veldig raskt, mens andre trenger merkbart mer bevegelse. 

Har bare ikke vært noe praktisk problem, så har ikke gjort noen innsats i å finne ut hvorfor. :)
Men er generelt veldig godt fornøyd med aeotec.

Har 3 Fibaro Motion Sensor også, men det er en annen historie. De fungerer ihvertfall ikke optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeoCool sine får man billig på AliExpress 11.11. [emoji4] 
 
Jeg har to slike, veldig fornøyd. Ikke byttet batteri enda på ca ett år. 
Kan disse justeres? Har en korthåret hund som trigger bevegelse på flere sensorer fordi den er for dårlig isolert.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hilmar skrev:

Kan disse justeres? Har en korthåret hund som trigger bevegelse på flere sensorer fordi den er for dårlig isolert.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
 

 

Ja, sensitivitet er param 1, kan justeres mellom 1-4:

https://www.cd-jackson.com/zwave_device_uploads/401/Manual-for-Motion-sensor-PIR-Zwave-Neo.pdf

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2018 den 21.28, ZoRaC skrev:

NeoCool sine får man billig på AliExpress 11.11. :) 

 

Må si meg enig her.
Har både Fibaro og Aeotech , men Neo Cool sine sensorer er de kjappeste jeg har:)

 

Om dere kjøper de, pass på at dere får med temperatur
Her er vare nummeret på neo sine som har temperatur

Med magnet NAS-PD02ZT    (Siste bokstaven T står for Temperatur)

Eller den som har ala Fibaro feste : PIR+Temperature

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.