Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lage virtuelt klokkeslett


780user

Anbefalte innlegg

Ikke veldig enkelt, men det er mulig. Må ha et event som trigger hvert minutt og som kjører et script. Scriptet må så sammenligne tiden akkurat nå med verdien til de 4 «klokke-devicene» og trigge noe basert på det (f.eks trigge et annet event, mener jeg er mulig). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ZoRaC skrev:

Må ha et event som trigger hvert minutt og som kjører et script. Scriptet må så sammenligne tiden akkurat nå med verdien til de 4 «klokke-devicene» og trigge noe basert på det (f.eks trigge et annet event, mener jeg er mulig). 

Dette hadde ikke jeg gjort. Jeg hadde laget et script som tok input fra HStouch og satte triggertiden istedenfor.

 

Men dette er ikke trivielt. Her er litt kode:

Dim eventRef As Integer = hs.NewEventGetRef("Navn på event", "Gruppenavn", String.Empty)
Dim triggerTime as Date = Now
hs.EventSetTimeTrigger(eventRef, reminderTime.AddMinutes(15))
hs.AddActionRunScript(eventRef, "TriggerEvent.vb", "Main", "Leggetid #0 (actions)")
hs.DeleteAfterTrigger_Set(eventRef)
hs.SaveEventsDevices()

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Moskus skrev:

Dette hadde ikke jeg gjort. Jeg hadde laget et script som tok input fra HStouch og satte triggertiden istedenfor.

 

 

Jøss, kan man jobbe mot events fra script på den måten? Har lest litt om vekkerklokke-events på HS-forumet, men ingen har hatt noen god løsning på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dette skal fungere. Problemet er imidlertid at Now() inneholder en dato også, og gjør den de så får Eventet både et klokkeslett og dato, og vil da kun kjøre på et bestemt klokkeslett en bestemt dag.

 

Det skal være mulig å fjerne datoen, slik at det kun er klokkeslett som gjelder.

Dette kan man imidlertid gå rundt med et event som sjekker klokkeslettet som HStouch-siden setter hver natt eller når det passer, og oppdaterer triggeren ihht. tiden som er satt.

 

Men som sagt så er ikke dette så trivielt. Mulig jeg får lage en script-pakke for det med devicer som endres istedenfor å gjøre det i HStouch, for det kunne vært praktisk i flere tilfeller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Har det kommet noe mer elegant løsning på dette siden 2018? For min del trenger det ikke å være HS Touch-basert, men kunne tenkt meg å ha noen events som kan settes til å trigge til et tidspunkt som kan justeres enkelt. Synes løsningen med å bruke kalenderevents og GCalSeer virker litt tungvint siden dette trolig vil bli brukt (til forskjellig tidspunkt) flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Im_IB skrev (7 timer siden):

Har det kommet noe mer elegant løsning på dette siden 2018? For min del trenger det ikke å være HS Touch-basert, men kunne tenkt meg å ha noen events som kan settes til å trigge til et tidspunkt som kan justeres enkelt. Synes løsningen med å bruke kalenderevents og GCalSeer virker litt tungvint siden dette trolig vil bli brukt (til forskjellig tidspunkt) flere ganger om dagen.

Har ikke jeg publisert et script for dette, da...? Jeg har mulighet til å justere klokkeslettet på når huset skal vekke oss. Vekkerklokken er events, men klokkeslettet blir satt med en device.

 

Jo, skulle man sett:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (8 timer siden):

Har ikke jeg publisert et script for dette, da...? Jeg har mulighet til å justere klokkeslettet på når huset skal vekke oss. Vekkerklokken er events, men klokkeslettet blir satt med en device.

 

Jo, skulle man sett:

 

 

Hehe, du har løsninger på det meste du! Takk for en pekefinger i riktig retning, da får jeg sette meg ned å se om jeg kan få det til selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.