Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Car-Net


lilfire

Anbefalte innlegg

Sendte deg en PM nå, er i et tidlig stadige nå så er derfor åpen for alle ønsker og ideer. Av erfaring fra Verisure pluginen min så har andre annerledes behov enn meg selv. Derfor går jeg litt tidligere ut nå for å få inn ønsker/tanker/testere, da det er letter å skrive bra kode når man kjenner mer av omfanget ;)

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. august 2016 klokken 20.39, Moskus skrev:

... jeg fikk plutselig lyst til å oppgradere Touran'en... ;) 

 

Moskus, det synes jeg du bør gjøre.

 

Nå vet jeg til enhver tid hvilke dører og vinduer som er åpne. ?

 

Det mest nyttige er at jeg helt automatisk får beskjed hvis jeg har glemt og låse bilen. 30 minutter etter jeg er hjemme.

 

Keyless fungerer ikke på ladeluken, dermed glemmer jeg å låse den altfor ofte selv etter 4 mnd. og turer ned i garasjen - etter jeg sjekket på iphone appen. Godt jeg bor på landet...

 

Stor takk til @lilfire, dette bør flere VW + HS ta i bruk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdaterte Windows i dag, måtte boote og når HS3 startet var det fullt av feil med denne. Pokker, jeg har blitt glad i den.

 

En restart av HS3 løste alt, puh.

 

@lilfire nå håper jeg at kartet blir løst, vil gjerne ha historikken. :-)

 

+

 

Hva gjør tyvene når de stjeler disse bilene. Er det så proffe at de deaktiviserer teknologien - håper på en dum tyv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lilfire , har du sniffet på appen, eller er APIet dokumentert? Kunne tenkt meg å lage noe tilsvarende for oss ikke-HSere. Ser det finnes et Python program, men det bruker det amerikanske APIet, som er ulikt det europeiske.

Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt off-topic, men:

 

En annen VW-bruker postet bilde av appen på mobilen, fra syden, med avstand til flyplassen i Norge hvor bilen stod.

 

Jeg koblet meg opp med VPN til New Zealand, men VW bruker tydeligvis ikke IP når de ser din lokasjon.

 

Pokker...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oi der kom jeg inn uten feilmeldinger :) Da ser det ut som ting begynner å ordne seg. Men ja har ikke vært en stabil tjeneste de har levert nei. (Har fått forlenga gratisperioden pga alle problemene som du sier, 29.10.2015 – 29.10.2018) Hmm snart hatt bilen 1 år jo :P

 

Gir det et par dager for å se om portalen holder seg så forsetter jeg å se på pluginen.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
18 minutter siden, lilfire skrev:

Får håpe Tesla sin tjeneste er mer stabil enn VW sin. Tjenesten er jo såpass mye nede at det er vanskelig å få jobbe mot og ikke veldig mye nytting når den er mer nede enn oppe.

 

Den er relativt stabil over API, jeg forvarmer pr i dag bilen via ett python script og dette fungerer utmerket. Noen har dog tidvis problemer med å logge inn på app'en. Men tror dette ligger i selve aplikasjonen og dens logikk og ikke oppetiden til serverne. App'en har ikke blitt oppdatert på en evighet, skal dog oppdateres ila de kommende "tesla" ukene. Forhåpentligvis kommer det mer knask over API'et også, håper på at jeg kan ha både varm bil og at den står klar utenfor trappetrinnene når jeg skal dra om morgenen, ila året en gang. Da er jeg fornøyd :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lilfire skrev:

Spørs om det blir en Tesla på meg etter hvert og :P 

 

Jeg er på min andre nå, og strålende fornøyd selv om det ikke er "tysk kvalitet". Gadget faktoren er så høy at det veier en lang vei opp for tysker egenskapene :P Men de begynner å bli kostbare, heldigvis er model 3 "på vei". Som nevnt over, hvordan tesla beregner tid er det ingen som vet. Så Når den faktisk kommer, det tør jeg ikke spekulere i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.