Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Car-Net


lilfire

Anbefalte innlegg

Takk.

 

3 ganger har Viking vært hjemme i garasjen, diagnoser, tauet til Møller som har brukt fra 3 til 14 dager før jeg må levere tilbake lånebilen.

 

12 volts-batteriet lades kun mens hovedbatteriet lades, dermed tappes det en langhelg.

 

1. generasjon hybrid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2018 modell Passat GTE og 10 min interval. Har aldri hatt problemer med batteriet, selv ikke da den var parkert uten strøm/lading 10 dager på flyplassen i sommer.

Bruker Home Assistant, men det skal ikke ha noe å si, hvis komponenten i Homeseer ikke går i evig polleloop, da
[emoji16]

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lurer litt på eit par devicer, sjå bilde. Er dette kun for plugin-hybrid? Touran får ein dessverre kun med bensin og diesel, så i tilfelle kan vel desse skjulast...

Og, det ser ut til at update-tidspunkt blir oppdatert kvart 10. minutt (som satt opp i config), men det skjer også på tross av at "Do not update device last change time
if device value does not change" er avhuka. Nokon muligheit for å få slutt på det?

image.png

image.png.8013aab0a846e492cc6870c7d1adeada.png

Endret av bjornepappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lurer litt på eit par devicer, sjå bilde. Er dette kun for plugin-hybrid? Touran får ein dessverre kun med bensin og diesel, så i tilfelle kan vel desse skjulast...
Og, det ser ut til at update-tidspunkt blir oppdatert kvart 10. minutt (som satt opp i config), men det skjer også på tross av at "Do not update device last change time
if device value does not change" er avhuka. Nokon muligheit for å få slutt på det?
image.thumb.png.b3112bc0c04646cba66dafdce48fc758.png
image.png.8013aab0a846e492cc6870c7d1adeada.png
Ja, tror det bare er for el- eller hybridbiler. Den bruker hovedbatteriet til oppvarming eller kjøling av kupéen, hvis man ønsker det. Ellers kun når lader står i.

Den er uansett noe svak for østlandsk vinter, så her går det i Webasto. Synd den ikke kan styres via app/API.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får no opp denne feilmeldingen ved forsøk på å legge inn timer på parkeringsvarmar. Kan det vere plugin som sender for mange forespørsler? 
Screenshot_20190115_161431_de.volkswagen.carnet_eu.eremote.thumb.jpg.b1fe148b7e91c54b572bc699d2f5451f.jpg
 
Edit: samme feilmelding ved forsøk på manuell start. 
Jepp, den er nok kjent for alle som har integrert seg mot Car-net, dessverre. De gjorde en endring på serverne sine for en stund (6 mnder?) siden. Jeg har bare akseptert det, og poller fortsatt med 10 min interval.

Hvis du vil være forsøkskanin kan du f. eks. teste med polling hver halvtime eller time, jeg tror ingen vet hvor grensa går...

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hilmar skrev:

Jepp, den er nok kjent for alle som har integrert seg mot Car-net, dessverre. De gjorde en endring på serverne sine for en stund (6 mnder?) siden. Jeg har bare akseptert det, og poller fortsatt med 10 min interval.

Hvis du vil være forsøkskanin kan du f. eks. teste med polling hver halvtime eller time, jeg tror ingen vet hvor grensa går...

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
 

Har endra til 30 minutt, så får vi sjå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auke til 30 minutt ser ut til å gjere susen, reduksjon til 20 minutt gjenopprette feilen. Så det kan sjå ut til at grensa ligg der. 

 

Ein anna sak: det ser ut til at dørstatus ikkje oppdaterer seg. Har i dag hatt bilen inne med alle dører opne i over ein time utan at det vart registrert i plugin. Km-stand er oppdatert, så det er kontakt. Tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 14.11.2018 den 20.00, lilfire skrev:

Min står på 10min og ikke lagt merke til noe, men kan ta noen målinger for sikkerhets skyld

 

Lot bilen stå i 72 timer (3 døgn) med polling hvert 10min. Da gikk jeg fra 76% til 73% så ca 1% pr dag. Har ikke fått gjort samme testen uten at pluginen kjører, men synes ikke 1% pr dag er uakseptabelt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Erling skrev:

Har ikke du e-Golf @lilfire?

 

Jeg har Passat med hybrid, det var 12 volts batteriet de skyldte på.

 

Stemmer at jeg har eGolf ja. Vansklig å definere om alle de 3% skyldes polling før jeg får kjørt en test uten polling. (bruker jo storsett bilen hverdag :/ ) Samt helt nøyaktig måling blir det heller ikke siden tempratur har jo stor innvirkning.

Mesteparten av elektronikken i min bil går også fra et standard 12v bilbatteri og jeg vil tro at polling også går på det batteriet. Men dette 12v batteriet lades jo fra hovedbatteriet istedenfor dynamo som hos deg. Om denne ladningen av 12V batteri kan foregå når bilen står er jeg usikker på, men siden du går tom, og hovedbatteriet mitt mister strøm kan jo det tyde på at det lades selvom bilen står.

 

 

 

15 minutter siden, Erling skrev:

Får bytte bil da! ?

 

Hehe, ja må ha elbil :)

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
På 14.8.2019 den 13.44, lilfire skrev:

Ja fått det med meg :(

Skal prøve få sett på det når vi kommer litt mer ut på høsten. Har desverre ikke noe tid nå

 

 

Vel jeg har fått sett litt på dette nå og VW har lagt litt ekstra sikkerhet for å ungå sniffing av data. Ikke noe som er umulig å komme seg forbi, men jeg har bare 8 dager igjen av mit car net abonoment og kommer ikke til å fornye det (venter ny bil)

 

Så for min del legger jeg nok denne pluginen på hylla inntil videre. Om noen ønsker å overta så send meg en PM.

  • Sad 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
  • 3 uker senere...
3 timer siden, Bostad skrev:

Er det nokren som har en kopi av ei konfig ini fil slik at eg kan prøve denne også i HS4? Ref problemer med Verisure plugin og HS4?

 

Denne pluginen "Car-Net" er helt død desverre. For spm ang Verisure pluginen er det bedre å ta i egen tråd for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, lilfire skrev:

 

Denne pluginen "Car-Net" er helt død desverre. For spm ang Verisure pluginen er det bedre å ta i egen tråd for det.

Ok, det var dumt.
Eg spurte i denne tråden for å få en eventuell konfig fil slik at eg kunne få plugin til å virke på samme måte som vi gjorde med Verisure i HS4.
Men vist den er ikkje virker lenger er det greit, men synd😪 Eg fikk E-Golf no i helgen.
Antar at her mangler litt poster i denne tråden også etter forum krasj. Eg tenkte at plugin virker, men at den ikkje blir oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.