Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ny her! Koble alt mot smartplugger!


Linn85

Anbefalte innlegg

Hei! Ny på dette. Til nå har jeg bare Ring doorbell, Google Home og noen Phillips Hue pærer. Jeg vil gjerne kunne kontrollere ALT lys, men hver pære av de Phillips Hue pærene koster 500 kroner, og jeg har spotter over alt, så det kommer på godt over 15.000.- Men jeg har jo lamper med tre-seks ulike pærer så det jeg lurer på om jeg kan koble meg på selve lampen? Altså ett sted fra bryter til lampen? Om noen skjønner logikken? Kan jo også bare bytte ut lampene, men da blir det jo like dyrt. 

 

Dette har jeg over hele huset. (Var slik når jeg kjøpte) 

 

 

 

Noen som har ett tips til en enkel måte å "styre" dette på? 

 

tidig-takspotlight-m-spotter__0607352_PE682901_S4.JPG.jp2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få elektriker til å montere f.eks Fibaro Dimmer 2 eller tilsvarende bak bryteren hvis du har skjult anlegg, evt oppi lampen men da må det kables ekstra for å kunne styre den med bryter, evt trådløs bryter.

Da kan du styre hele lampen med 1 pille til rundt 500kr

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Linn85 skrev:

Kan det gjøres slik at jeg kan styre via telefonen også? 

 

Ja, du trenger en eller annen form smarthussentral. Gjerne en som støtter både Hue (ZigBee) og Z-wave.

Athom Homey, SmartThings eller HomeSeer er vel et par alternativer jeg kommer på.

 

25 minutter siden, Linn85 skrev:

Hva heter produktet?

 

Svar:

2 timer siden, Actibus skrev:

f.eks Fibaro Dimmer 2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.