Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS3 skrive event til annen HS3 instans


borg1n

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 HS3 instanser kjørende på samme subnett (en hjemme + 1 på hytta). Hva er enkleste måte for at en Event trigger på en av instansene kan oppdatere tilstanden på den andre instansen. Jeg tenker vel at script+json call er enklest, men har noen av dere et eksempel liggende? Jeg antar vel egentlig at MQTT er den riktige måten, men det føles litt "overkill". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon00 har en plugin for dette. Egentlig beregnet på overgang mellom HS2 og HS3, men mener å ha lest at den kan brukes mellom to HS3 også. Ellers er vel MQTT beste løsning. 

 

Men, kan du ikke kjøre HS3 bare ett sted i stedet? Er ikke det enklere å administrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZoRaC skrev:

Men, kan du ikke kjøre HS3 bare ett sted i stedet? Er ikke det enklere å administrere?

 

Jeg stoler ikke på at Internett til hytta har høy nok tilgjengelighet. Med tid og stunder blir vel også det bra, men foreløpig foretrekker jeg å ha en lokal maskin stående på hytta som styrer lys, varme, alarm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ZoRaC skrev:

Jon00 har en plugin for dette. Egentlig beregnet på overgang mellom HS2 og HS3, men mener å ha lest at den kan brukes mellom to HS3 også.

Det skal visst gå helt fint, ja. :) 

... men det er mulig jeg heller hadde valgt MQTT-løsningen. Potensielt mindre rot ved tap av data/forbindelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.