Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Enkleste, billigste og peneste grensesnitt


Xytron

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
21 minutter siden, Xytron skrev:

Men er det virkelig slik at det ikke er mulig å velge hvilke device som skal være synlige i HStouch? Nå er alle device synlig og ganske kaotisk

 

Joda, kan lage det akkurat slik du vil (med HSTouchDesigner).

 

Her er det vi bruker: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, men da må jeg kjøpe HStouch designer? 

Og så til det opprinnelige spørsmålet: er det mulig å enkelt få til et pent design?

Vet ikke helt om jeg er interessert i å bruke timevis fikle med design? Finnes det ikke noen ferdige themes eller skins?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men med HS Touch Designer står du veldig fritt til å gjøre akkurat slik du vil. 

 

I HS Mobile konfigurerer du lett dine egne dashboards men designet er fastlåst. Kjapt å komme i gang med og funker fint. 

 

Jeg bruker begge deler om hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Xytron skrev:

Okay, men da må jeg kjøpe HStouch designer? 

 

Jepp. 

9 minutter siden, Xytron skrev:

Og så til det opprinnelige spørsmålet: er det mulig å enkelt få til et pent design?

 

Da er det vel appen @Odd nevnte som er alternativet. Eller ImperiHome, Google Home eller HomeKit. 

 

10 minutter siden, Xytron skrev:

 

Vet ikke helt om jeg er interessert i å bruke timevis fikle med design? Finnes det ikke noen ferdige themes eller skins?

 

Hvis du bare skal styre lys, så vil en tilsvarende skjerm som det jeg har til det ta kanskje en time å lage med HSTD. Det finnes noen «theme-packs», men de er bare «blanke», ingen ferdig mal å starte med. Er dessverre heller ikke så enkelt å dele/kopiere fra andre, da designet har koblinger mot den enkelte device i HS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Xytron skrev:

betyr det at jeg kan legge til hvilke devicer jeg vil ?

Jepp. Gå på lyspæra nederst så komme alle device opp, evt filtrer på room og floor for å begrense utvalget. Trykk på de 3 prikkene og velg "Add to dashbord". Dashbordet vises med knappen nede til venstre og du kan ha mange dashboards. Hver enkelt device kan også konfigureres ved å ta bort unødvendig informasjon. I dashbordet kan du også redigere og resize men selve designet er fastlåst men ser nå ganske ok ut synes jeg. 

 

Slik har jeg betjening av mine viktigste enheter ?

 Garasjeporter med tilbakemelding, espressomaskinen og lyset på gutlarven sitt rom.:

Screenshot_20181117-093517.thumb.jpg.36fddfa592332b361cf57a0fc7509f4f.jpg

 

Symbolene som kommer opp er de samme som i "Status graphics" for hver enkelt device. Jeg endret de på Port TM slik at de viser åpen/lukket Port i stedet for de standardsymbolene med "mann i bevegelse/i ro" så dukker de automatisk opp i HS Mobile. 

Endret av SveinHa
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt de fornuftige navn og lagt de i rom og etasjer, men alle devicer til hver node kommer opp allikevel. Er ikke alle man trenger å få opp. Feks kun av/på for lysbrytere og varmemodus for termostater. Trenger ikke alle andre devicer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.