Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lisens og flere installasjoner


kjellover

Anbefalte innlegg

I flere forum hevdes det at man med en HS3-lisens kan ha 2 installasjoner. En på Windows og en på Linux. Jeg har selv testet dette og ser at det meste fungerer. Til og med kjøpte plugins virker på begge. Det jeg ikke får til er bruk av MyHS. Selv med premium abonnement på den så er det bare en installasjon den får tak i. Det er litt tilfeldig hvilken.

 

Er det noen som har lenke til en offisiell side der det bekreftes at man kan bruke lisensene på denne måten?

Det som står i lisensvilkårene om bruken er: "You may install the SOFTWARE on only one computer at a single location unless expressly specified otherwise by HOMESEER in writing. "

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, kjellover skrev:

Det jeg ikke får til er bruk av MyHS.

Det stemmer. Du får installert HomeSeer på to operativsystemer, men kun brukt MyHS på en av dem.

 

For den andre må du da deaaktivere MyHS og evt. bruke direkte port-videresending (gjerne med SSL) eller VPN. Grunnen er at MyHS bruker lisensnummeret ditt som ID, og du får da tilgang til den HS-installasjonen som sist medlte sitt nærvær til MyHS-serverne.

 

Så ja; du får to lisenser som du kan bruke samtidig, men kun én MyHS-tilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moskus skrev:

Det stemmer. Du får installert HomeSeer på to operativsystemer, men kun brukt MyHS på en av dem.

 

For den andre må du da deaaktivere MyHS og evt. bruke direkte port-videresending (gjerne med SSL) eller VPN. Grunnen er at MyHS bruker lisensnummeret ditt som ID, og du får da tilgang til den HS-installasjonen som sist medlte sitt nærvær til MyHS-serverne.

 

Så ja; du får to lisenser som du kan bruke samtidig, men kun én MyHS-tilgang.

Har du en lenke til der det står at det faktisk er lov? 

 

Jeg hadde håpet å unngå å åpne brannmur eller bruke VPN til dette. 

Et alternativ er jo å kjøpe en lisens til på salget nå, men da må vel alle plugins kjøpes på nytt til den installasjonen. Kan jeg eventuelt kjøpe en HS3 standard og bruke designer fra HS3PRO-lisensen min? Det er vel noen Homeseer plugins en må ha uansett?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, kjellover skrev:

Har du en lenke til der det står at det faktisk er lov? 

Nei, ikke i farten. Men kilden er HomeSeer-Rich selv på HS-forumet, så jeg tar det for god fisk. :)

 

11 minutter siden, kjellover skrev:

Et alternativ er jo å kjøpe en lisens til på salget nå, men da må vel alle plugins kjøpes på nytt til den installasjonen.

Det kommer vel an på hvor redelig du er. Plugins er helt uavhengige lisensen på homeseer når det gjelder aktiveringen. Men hvis du installerer en plugin hos naboen så bryter du EULAen, da de er til personlig bruk (og jeg lurer på om det står noe om en aktiv plugin om gangen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Moskus said:

Ja, men Zee2 har sin egen MyHS lisens. Dvs. Windows-maskinen og Zee2'en deler ikke lisensnummer. :) 

 

Trodde jeg hadde lagt inn pro lisensen jeg bruker på Windows maskinen på denne, men mulig jeg tar feil så kan nok stemme det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Moskus skrev:

Nei, ikke i farten. Men kilden er HomeSeer-Rich selv på HS-forumet, så jeg tar det for god fisk. :)

 

Det kommer vel an på hvor redelig du er. Plugins er helt uavhengige lisensen på homeseer når det gjelder aktiveringen. Men hvis du installerer en plugin hos naboen så bryter du EULAen, da de er til personlig bruk (og jeg lurer på om det står noe om en aktiv plugin om gangen).

Jeg har jo lyst til å holde meg til lisensreglene. Jeg sjekket en tilfeldig plugin nå (Device history) og der stod det ingenting om at det var kun en aktiv om gangen. Trodde egentlig de var knyttet til HS3 lisensen du aktiverer den med, men det stemmer kanskje ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kjellover skrev:

Trodde egentlig de var knyttet til HS3 lisensen du aktiverer den med, men det stemmer kanskje ikke.

Nei, ikke som jeg vet om iallfall. Jeg har kjøpt lisenser for andre, det går fint det. Må bare huske å ikke bruke dem selv. :) 

Så på min konto har jeg f.eks. flere RFXCOM-plugin'er, Squeezebox-plugin'er, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Moskus skrev:

Nei, ikke som jeg vet om iallfall. Jeg har kjøpt lisenser for andre, det går fint det. Må bare huske å ikke bruke dem selv. :) 

Så på min konto har jeg f.eks. flere RFXCOM-plugin'er, Squeezebox-plugin'er, etc.

Da er det kanskje en løsning å kjøpe en HS3 standard til hytta slik at jeg kan bruke MyHS med Imperihome. Slik jeg tolker det da så kan jeg bruke kjøpte plugins begge steder siden det er personlig bruk. Ser ikke for meg å bruke designeren for der likevel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.