Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kan man kjøre to forskjellige Z-wave systemer i samme hus?


Master Aeon

Anbefalte innlegg

Kan man kjøre to forskjellige systemer i samme hus? Jeg har en Athom Homey kjørende nå, men skulle gjerne hatt et system som kunne styre min vannbåren varmeløsning. Det har ikke Homey støtte for i dag.

 

Kan jeg da samtidig kjøre eksempelvis en Futurehome Smarthub som da støtter styring av vannbåren varme slik at jeg kan få smarte termostater som er det egentlige målet? Dvs. at jeg da har to forskjellige Z-Wave nettverk i samme hus uten at det blir noe konflikt ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3-4 forskjellige nettverk (1 master, og 2-3 andre for testing). Det er helt uproblematisk.

 

Men ikke nødvendigvis anbefalt hvis du likevel skal styre det fra en enhet. Z-wave er jo mesh-nettverk, og blir i utgangspunktet bedre jo flere enheter du har. Men har du dekning, så er det ikke noe problem. Utenom det økonomiske. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.