Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Feil i Event


Dronnen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har sett meg litt blind på et lite problem med en event.

EventTimeDay.thumb.png.8331b5f0acf8db529188fce5dfb7795e.png

EventLight.thumb.png.d8e7159fa75f59afa8667e6a591e8c84.png

 

Om jeg ikke har misforstått noe her, så trodde jeg LightOn eventen kun skulle bli kjørt om betingelsene er oppfylt. 

Men her slår lysene seg på kl 0900 uavhengig om vi er hjemme, borte eller på ferie. 

 

Noen som ser det åpnebare? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Moskus skrev:

 

Du kan ikke både ha en vanlig trigger OG en "manually triggered". Det liker HS3 dårlig, så det er faktisk et tilfelle der det er bedre å splitte det i to.

 

Med tanke på at du sier at HS3 liker dette dårlig, redd jeg gjør noe feil.

 

Relativt ny med Homeseer selv, men jeg har et event for å sørge for at utgangsdøra er låst til ulike tider, , bla med flere vanlige triggere og en manuelly triggered, den gjør det den skal så vidt jeg vet.

Dette eventet blir manuelt trigget 5 min etter vi setter huset i bortemodus når vi går ut døra, og vanlig triggerne trigger på de ulike tidspunktene.

 

Sikkert litt rotete, men har ikke så mye å "spille" dette opp mot for å få mer automatikk i det enn så lenge. (Sensorer, geofence osv)

 

 

image.png.485a92aac5a74d9aff1309a8cb7abed8.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Moskus skrev:

De tre øverste triggerne kan du ha i samme event. Ikke det nederste.

 

Ser hva du skriver, og det er sikkert rett, men hvorfor? Jeg har nå dette eventet, og alle fire triggere, inkl det manuelle fungerer som det skal.

Er det unødvendig belastning for HS3 på et eller annet vis? Eller er det jeg som tror det fungerer, men det er noe annet rart jeg eventuelt har som setter "Lock" på rett tidspunkt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, bio skrev:

Ser hva du skriver, og det er sikkert rett, men hvorfor? Jeg har nå dette eventet, og alle fire triggere, inkl det manuelle fungerer som det skal.

Nei, jeg kan faktisk ikke fortelle deg hvorfor. Det er kun en erfaring som sier at det ikke går bra. Den automatiske triggingen vil fungere helt fint for algoritmen som sjekker om det og det eventet skal trigge hopper glatt over den delen som sier "manually triggered" som den skal.

 

Men grunnen til at man har "manually triggered" og så noen betingelser er jo at dette eventet skal kjøres fra et annet event, og at det da skal sjekkes betingelser. Her feiler det, og du kan risikere at eventet ikke kjører.

 

Jeg har ikke forsket veldig på det. Det er mulig det går når "manually" triggeret står helt først. Eller helt sist. Eller noe slikt. Men jeg VET at det kan feile, for jeg har erfart det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Moskus skrev:

Nei, jeg kan faktisk ikke fortelle deg hvorfor. Det er kun en erfaring som sier at det ikke går bra. Den automatiske triggingen vil fungere helt fint for algoritmen som sjekker om det og det eventet skal trigge hopper glatt over den delen som sier "manually triggered" som den skal.

 

Men grunnen til at man har "manually triggered" og så noen betingelser er jo at dette eventet skal kjøres fra et annet event, og at det da skal sjekkes betingelser. Her feiler det, og du kan risikere at eventet ikke kjører.

 

Jeg har ikke forsket veldig på det. Det er mulig det går når "manually" triggeret står helt først. Eller helt sist. Eller noe slikt. Men jeg VET at det kan feile, for jeg har erfart det selv.

Ok, takk for svar!

 

Da splitter jeg, som du sier, og har det som rutine at manuelle eventer er for seg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.